۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با خشکسالی مواجه است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:33

۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با خشکسالی مواجه است

شماره: 18527
Aa Aa

امروز ۳۰۰ روستای استان اصفهان با تانکر آبرسانی شده و ۶ هزار هکتار فضای سبز اصفهان با تنش آبی مواجه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان؛
۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با خشکسالی مواجه است

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:

اصفهان معین هشت استان اطراف خود و همچنین جانشین و معین تهران بزرگ در مدیریت بحران است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

استان اصفهان طی بیست سال گذشته با شدیدترین خشکسالی ها مواجه است و مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام کرده که ۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با کم آبی و خشکسالی مواجه است. از اثرات کم آبی و خشکسالی، وقوع پدیده فرونشست زمین در دشت های اصفهان است و براساس گزارش سازمان زمین شناسی کشور و سازمان نقشه برداری و پایش های سه ساله آنها دشت اصفهان برخوار و ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تاثیر فرونشست زمین به علت استمرار خشکسالی و کم آبی قرار گرفته اند. ایجاد کانون های گرد و غبار، خیرش گرد و غبار، فرونشست زمین و کم آبی از مهم‌ترین مشکلات استان است و امروز ۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، همچنین امروز ۶ هزار هکتار فضای سبز اصفهان با تنش آبی مواجه است.

شیشه فروش از نماینده وزارت نیرو خواست تا در کشور نگاه ویژه ای به اصفهان داشته باشند و به عنوان معاون وزیر در جهت احیای زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی تلاش ویژه ای شود. باید جلو بارگذاری های جدید آب از زاینده رود گرفته شود و طرح های تامین آب استان تسریع شود. نسخه اصلی برای رفع این مشکلات تامین آب برای حوضه زاینده رود تا تالاب گاوخونی است. ما خواهان تلاش وزیر نیرو در جهت اجرای تعهدات خود برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی کمک به حل بحران فرونشست زمین هستیم و طرح هایی در این باره به وزارت نیرو ارایه داده ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان