۹۷ نفر از «تشویش‌کنندگان» اذهان عمومی در اصفهان شناسایی شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 7:08

۹۷ نفر از «تشویش‌کنندگان» اذهان عمومی در اصفهان شناسایی شدند

شماره: 23497
Aa Aa

گفته شده این افراد با انتشار مطالبی در فضای مجازی سعی در گمراه کردن افکار عمومی داشته و تحریک به آشوب و تجمع را در برنامه خود داشته اند.

حمله مسلحانه به تجمع غیرقانونی در سقز خنثی شد؛
۹۷ نفر از «تشویش‌کنندگان» اذهان عمومی در اصفهان شناسایی شدند

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان اعلام کرد:

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع سالگرد اغتشاشات با اقدام‌های فنی و اطلاعاتی دقیق تاکنون ۹۷ نفر از تشویش‌کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی شناسایی شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام این سازمان با ۴۸ نفر از کاربران متخلف که با انتشار مطالب، تصاویر و فیلم‌های گوناگون سعی در گمراه کردن افکار عمومی داشته و برخی از آنان تحریک به آشوب و تجمع در راستای فراخوان‌های منتشر شده را در برنامه خود داشتند برخورد شد. در این رابطه ۱۵ صفحه اینستاگرامی نیز با درج لوگوی (نشان) مناسب، مسدودسازی و در نهایت از بستر مجازی به‌طور کامل حذف شدند.

  •  ‌

یک حمله مسلحانه به تجمع غیرقانونی در سقز خنثی شد

تسنیم همچنین نوشته است که عناصر یک تیم وابسته به گروهکهای تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به تجمع غیرقانونی امروز در سقز تیراندازی کنند بازداشت شدند.

از این تیم چهارنفره سه قبضه اسلحه کلاش، کلت، سلاح شکاری ساچمه زنی، دو دست لباس نیروهای نظامی و تعدادی اسلحه سرد بدست آمده است.

همراه داشتن لباس نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نشان دهنده‌ی سناریوی شلیک به تجمع کنندگان و انتساب این عمل جنایتکارانه به حافظان نظم و امنیت کشور است. تحقیقات از تروریستهای بازداشت شده ادامه دارد.

  •  

سازمان اطلاعات سپاه نیز از شناسایی و دستگیری گروه محرک اغتشاشات در مرودشت فارس و دادستان مرکز استان اردبیل هم از شناسایی و دستگیری ۲ نفر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در اردبیل خبر داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نی اعلام کرد:

تعدادی از عوامل وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب در استان کردستان که قصد ایجاد آشوب و تهیه خوراک رسانه‌ای در ساعات اولیه صبح امروز را داشتند بازداشت شدند. این افراد در شهرهای سنندج و مریوان در حال سازماندهی برای عملیات خرابکارانه بودند.

  •  

دستگیری لیدر اصلی اغتشاشات در استان اصفهان

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد:
برابر رصدهای اطلاعاتی فردی که مأموریت داشت با حضور در شهرهای مختلف و انتشار تصاویر جانباختگان اغتشاشات سال گذشته افراد ناآگاه را با خود همراه و با تشویش افکار عمومی، موج جدید اغتشاشات را برپا کند شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از منزل فرد مورد اشاره یک قبضه سلاح کمری و مقادیری فشنگ جنگی به همراه مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شد. اعضای باند ۹ نفره آشوب‌طلبان و اغتشاشگران که بعضی نیز دارای سوابق شرارت بودند و قصد انجام اقدامات ایذایی در نقاط مختلف استان و همسو شدن با گروهک های معاند با تخریب اموال دولتی، حمله به اماکن حساس و حتی در صورت موفقیت اجرای پروژه کشته سازی را داشتند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان