آستان قدس رضوی: پول داخل ضریح خرج یک روز ما هم نمی شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 5:16

آستان قدس رضوی: پول داخل ضریح خرج یک روز ما هم نمی شود

شماره: 8248
Aa Aa

مروی می گوید: بیشتر حرف ها درباره پول های آستان شایعه است. در شبکه من و تو چنان آستان را بزرگ کرده اند که انگار نصف ثروت آمریکا این جاست.

در عهدواره ملی نهضت اجتماعی جوانان مطرح شد؛
آستان قدس رضوی: پول داخل ضریح خرج یک روز ما هم نمی شود

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خراسان، «احمد مروی»، تولیت آستان قدس که در نخستین عهدواره ملی نهضت اجتماعی جوانان حضور یافته بود گفت: ما در آستان قدس جلوی برخی کارها را گرفته ایم. هر سال روزانه 12 هزار نفر افطاری داده می شد. این کار از نظر رسانه ای و روزنامه ای و عکس کار خیلی قشنگی است، سفره ای مفصل، بی نظیر در کشور، بله از نظر تبلیغاتی کارکرد داشت اما بنده وضعیت مردم را بررسی کردم، به استان های سیل زده سر زدم و به این نتیجه رسیدم که اگر این 12 هزار افطار روزانه را به سه،چهار هزار نفر کاهش و آن را به سیل زده ها اختصاص دهیم اقدام مناسبی خواهد بود.

وی ادامه داد: درباره غذاهایی که توزیع می شد آمدند گفتند که این افطاری ها به فقرا و افراد محروم نمی رسد، خرید و فروش می شود، بعضی ها فیش های افطاری را تا 100 و 150 هزار تومان فروخته بودند. گزارش دادند تعدادی از این کارت های افطار در مناطق محرومی مثل قلعه ساختمان توزیع می شود، گفتیم آن فرد محروم وقتی بخواهد با پنج فرزندش به حرم بیاید، پول تاکسی که هیچ، پول اتوبوس  را دارد؟

تولیت آستان قدس گفت: ما امسال 70 میلیارد تومان برای سیل زده ها کنار گذاشتیم اما به این نتیجه رسیدیم که این پول را برای ایجاد اشتغال بگذاریم. وی افزود: آستان به محرومان می رسد، شتاب رسیدگی به محرومان را هم که در دوره آقای رئیسی بیشتر شده، البته در دوران مرحوم آیت ا... طبسی هم وجود داشت و من پرونده های مربوط به آن را نگاه کرده ام، حتما بیشتر می کنیم اما این کار هدفمند خواهد بود. برای ما ایجاد اشتغال مهم بود، حالا جایی هم اگر لازم باشد غذایی بدهیم که اگر ندهیم فردی تلف می شود، این کار را هم می کنیم اما این که همین طوری غذا توزیع کنیم، خیر.

تولیت آستان قدس گفت: ممکن است بگویید امام رضا(ع) خیلی پول دارد اما خرج هم خیلی دارد. بیشتر حرف ها درباره پول های آستان قدس شایعه است.

وی ادامه داد : بیشتر حرف ها درباره پول های آستان قدس شایعه است. درست است، زمین و اموال داریم. اما در ذهن مردم طوری تبلیغات کرده اند، در شبکه ای مثل «من و تو» چنان آستان قدس را بزرگ کرده اند که انگار نصف ثروت آمریکا در این جاست. این قدر پول این جا نیست که فکر کنید همین طور دارد پول می ریزد. به طور قطع اگر هم این توان باشد به محرومان و مستضعفان می رسیم. مثلا اگر بخواهیم صحن جامع رضوی را با چادر مسقف کنیم که زوار درآفتاب نمانند و اذیت نشوند، 1200 میلیارد تومان خرج آن است و ما پیگیر اجرای آن هستیم. با شرایط موجود هم اکنون یک صدم 1200 میلیارد تومان لازم برای مسقف کردن صحن جامع را نداریم، مگر آن که املاک و زمین هایمان را بفروشیم.

وی گفت: با پول ضریح می شود حرم را اداره کرد؟ پول داخل ضریح خرج یک روز ما هم نمی شود. ما سالی یک میلیون کتب منتخب زیارت حرم چاپ می کنیم، 10 ها میلیون لیوان پلاستیکی و پلاستیک برای کفش تهیه می کنیم. قطعا دنبال آن هستیم که خرج کمتری داشته باشیم و تغییر رویه بدهیم اما شرایط این گونه است.

تولیت آستان قدس درباره محدودیت ثبت نام خادمیاران رضوی نیز گفت: 200 هزار نفر در نوبت خادمیاری هستند، اگر سایت را باز بگذاریم، یک میلیون نفر نام نویسی می کنند که مطمئنا همه این عزیزان ارادت به امام دارند، اما آیا می شود ما یک میلیون خادمیار داشته باشیم؟ اگر این کار را بکنیم دیگر جایی برای زائر نداریم. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان