آمریکا از ادامه فشارهای اقتصادی واشنگتن بر ایران خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:54

آمریکا از ادامه فشارهای اقتصادی واشنگتن بر ایران خبر داد

شماره: 7163
Aa Aa

پمپئو مدعی شده ایران سلاح و موشک در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد و امیدوار است که فشارها بر ایران، حوثی‌ها را متقاعد کند که به میز سیاسی بازگردند.

ایران قصد گسترش نفوذ خود در خاورمیانه را دارد؛
آمریکا از ادامه فشارهای اقتصادی واشنگتن بر ایران خبر داد

وزیر امورخارجه آمریکا یک روز پس از تبریک پوشالی نوروز به مردم ایران گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای به اسرائیل رفته است در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز ضمن ادعای این که ایران قصد گسترش نفوذ خود در خاورمیانه را دارد گفته که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه خواهد یافت.

پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت: شاهد هستید که ما اکنون شبه نظامیان [مورد حمایت ایران] در داخل عراق را گروه تروریستی اعلام کرده‌ایم. ملاحظه می‌کنید که شناسایی کرده‌ایم. شاهد هستید که ما مؤسسه‌های مالی و عوامل مالی که در انتقال غیرقانونی پول و در حمایت از حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله فعالیت داشتند را شناسایی کرده‌ایم. دولت [آمریکا] تلاش‌هایی جدی و گسترده برای مقابله با اقدامات ایران (در منطقه) انجام داده است.

وی همچنین به موضع‌گیری جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص بلندی‌های جولان (در سوریه) اشاره کرد که به تازگی گفته بلندی‌های جولان متعلق به رژیم صهیونیستی است.د.

وزیر امورخارجه آمریکا علاوه‌ بر این در گفت‌وگویی با شبکه العربیه بار دیگر مدعی شد که ایران سلاح و موشک در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهد و امیدوار است که فشارها بر ایران حوثی‌ها را متقاعد کند که به میز سیاسی بازگردند.

پمپئو در بخش دیگری از این مصاحبه نیز مدعی شد که حوثی‌ها خط مشی خود را از مقامات ایران می‌گیرند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان