آمریکا: تا زمان صدور انقلاب توسط ایران مذاکره ای در کار نخواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:51

آمریکا: تا زمان صدور انقلاب توسط ایران مذاکره ای در کار نخواهد بود

شماره: 8390
Aa Aa

پمپئو می گوید ایران باید تصمیم بگیرد که آیا خواهان ایجاد برنامه سلاح اتمی، موشکی و ادامه کارزار ترور در جاهایی مانند ایالات متحده و اروپا هست یا نه.

با اعلام وزیر خارجه آمریکا؛
آمریکا: تا زمان صدور انقلاب توسط ایران مذاکره ای در کار نخواهد بود

به گزارش اسپادانا خبر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت:

تا زمانی که رهبران ایران مشغول صدور انقلاب‌اند و مایل به تغییر رفتار خود نیستند، مذاکره اتفاق نخواهد افتاد.

مایک پمپئو در مورد نتایج نشست گروه هفت بر رابطه تهران و واشنگتن گفت:

تمرکز ما بر روی پیدا کردن یک راه حل است. ما هم‌اکنون با تحریم‌ها، منابع «کلپتوکرات‌ها» را که صرف حمایت مالی از تروریسم می‌شود، قطع کرده‌ایم. مسلما امروز مجبورند از میان گروه‌هایی که تاکنون از آن‌ها حمایت می‌کردند، انتخاب کنند.

اگر ایران دست از حمایت از تروریسم بردارد با آن‌ها پای میز مذاکره خواهیم نشست و به آن‌ها منابع و سرمایه‌ای را که برای تبدیل شدن به یک کشور موفق نیاز دارند، خواهیم داد.

پمپئو گفت: وقتی ما بر سر کار آمدیم، خاورمیانه در یک وضع افتضاحی قرار داشت. جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان داشت جولان می‌داد، (ایران) پول و منابع لازم را داشت، بگذارید صریح صحبت کنم، یک نفر در ایالات متحده (باراک اوباما) توافقی امضا کرده بود که به آنها (ایران) اجازه می‌داد یک سلاح اتمی داشته باشند و ما (دولت ترامپ) همه این مسائل را برعکس کردیم».

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: «در پایان این جمهوری اسلامی ایران است که باید یک تصمیم بگیرد. رئیس‌جمهور ترامپ گفت که او با آنها دیدار خواهد کرد این آنها هستند که باید تصمیم بگیرند که آیا آنها خواهان ایجاد برنامه سلاح اتمی و موشکی و ادامه کارزار ترور در جاهایی مانند ایالات متحده و اروپا هستند یا نیستند. یک کارزار ترور همین حالا در اروپا در جریان است، ایران باید تصمیمش را بگیرد. ما امیدواریم که آنها انتخابشان را انجام خواهند داد. وقتی چنین کاری را کردند آن وقت ما آماده مذاکره برای یک توافق هستیم و ایران و مردمش می‌توانند دوباره به یک کشور نرمال تبدیل شوند».

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان