آمریکا خواستار آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:38

آمریکا خواستار آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران شد

شماره: 19158
Aa Aa

حبس ناعادلانه شهروندان آمریکایی توسط ایران برای استفاده به عنوان اهرم سیاسی است. ایران باید سیامک و باقر نمازی، شرقی و  طاهباز را آزاد کند.

آمریکایی‌ها به ناحق توسط ایران زندانی شده‌اند؛
آمریکا خواستار آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران شد

 وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییت‌هایی خواستار آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت:

سیامک نمازی تاکنون 2500 روز را به طور ناحق در ایران زندانی بوده است. ما مصمم هستیم که برای آزادی وی تلاش کنیم و اطمینان حاصل کنیم که دیگر آمریکایی‌ها که به طور ناحق توسط ایران زندانی شده‌اند - ازجمله باقر نمازی، پدر وی -بتوانند به وطن بازگردند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در توییتر نوشته است:

امروز دو هزار و پانصدمین روز بازداشت ناحق سیامک نمازی است. حبس ناعادلانه شهروندان آمریکایی توسط ایران برای استفاده به عنوان اهرم سیاسی است. ایران باید به سیامک و همچنین باقر نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز اجازه دهد تا به کشور خود و پیش عزیزان‌شان بازگردند.

افراد نام برده به دلایل امنیتی و با حکم دادگاه در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در ایران هستند.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به نظرات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نماینده ویژه این کشور در امور ایران در ارتباط با مسئله زندانیان اظهار داشت:

جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل از برجام بارها از کانال های مختلف آمادگی خود را برای پرداختن به مسئله زندانیان به طرف آمریکایی اعلام کرده است.

او ضمن اعلام آمادگی ایران برای اجرای فوری توافق موجود اعلام کرد:

آماده ایم با اجرای این توافق ایرانیان بیگناه زندانی شده در آمریکا كه به اتهام واهی نقض تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا قربانی بی عدالتی نظام قضایی آن کشور شده اند امكان رهایی و بازگشت سريع بِه آغوش خانواده های خود را داشته باشند. جای تعجب است که طرف آمریکائی به جای عمل و رفع موانع در این زمینه صرفا به اجرای نمایش های تبليغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان