آمریکا مسئول تخریب برجام است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 23:56

آمریکا مسئول تخریب برجام است

شماره: 22884
Aa Aa

در صورت وجود اراده سیاسی در آمریکا امکان بازگشت طرفین به برجام وجود دارد| مقامات کره جنوبی قول‌های مثبتی در مورد آزادسازی پول‌ها داده اند| ایران برای تبادل زندانیان جدی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
آمریکا مسئول تخریب برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نشست خبری هفتگی خویش را با قرآنی در دست شروع کرد تا اهانت به این کتاب آسمانی در سوئد و دانمارک را محکوم کند.

به گزارش اسپادانا خبر، ناصر کنعانی گفت ایران با احضار سفیران دو کشور این اقدام را محکوم کرده و پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی را داده است. اهانت به مقدسات و کتب آسمانی، غیر قابل‌قبول و ناقض آزادی‌های دیگران و ملل متحد است. هزاران نفر از شهروندان کشورهایی که در آن به قران اهانت شده مسلمان هستند و مسلمانان در همه جای دنیا نشان دادند که اهانت به کتب اسمانی را محکوم می‌کنند.

او با بیان این که هیچ کشوری نمی‌تواند اهانت به قران را توجیه کند گفت که نامه وزیر خارجه به سازمان ملل متحد، ارتباط با رهبران دینی و فعال شدن سفارتخانه‌های ایران در کشورها، ازجمله اقدامات وزارت خارجه در موضوع اهانت به قرآن است. نتیجه تلاش‌ها برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی است که تاریخ ان متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که آمریکا مجوز انتقال پول از بانک عراقی صادر کرده گفت:

عراق مطالبات ما را در بانک عراقی واریز کرده است.

وی همچنین گفت که مقامات کره جنوبی قول‌های مثبتی در مورد آزادسازی پول‌ها داده اند و سفر مقامات کشورهای منطقه با هدف تسهیل برجام، رفع تحریم‌ها و آزادسازی پول‌های بلوکه شده است.

کنعانی با بیان این که دولت آمریکا مرتکب نقض برجام شده است اظهار داشت:

مقامات کنونی آمریکا دولت قبلی آمریکا را سرزنش کرده و او را مسئول خروج از برجام عنوان کرده‌اند. آمریکا نمی‌تواند در جایگاه مدعی قرار بگیرد و دیگران را متهم کند.

او گفت که در صورت وجود اراده سیاسی در آمریکا امکان بازگشت طرفین به برجام وجود دارد.

وی ادامه داد:

ایران برای تبادل زندانیان جدی است و طولانی شدن روند تبادل به دلیل عدم وجود اراده از سوی دولت آمریکا بوده است. این تبادل در صورت وجود اراده سیاسی در طرف آمریکایی میسر است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان