آمریکا مواضع نیروهای هم‌پیمان با ایران را در سوریه هدف قرار داد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 4:32

آمریکا مواضع نیروهای هم‌پیمان با ایران را در سوریه هدف قرار داد

شماره: 12774
Aa Aa

این حملات به دستور «جو بایدن» در واکنش به حملات اخیر علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم علیه آنها تصویب شده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد؛
آمریکا مواضع نیروهای هم‌پیمان با ایران را در سوریه هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به دستور «جو بایدن»، رئیس‌جمهور به مواضعی در سوریه حمله کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز، در این گزارش به نقل از دو مقام آگاه ادعا شده است که این حمله مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران بوده را هدف قرار داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در پیامی توئیتری اعلام کرد که انجام این حملات در واکنش به حملات اخیر علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم علیه آنها تصویب شده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز در این‌باره گفته است:

ما اطمینان داریم چه کسانی را هدف قرار داده‌ایم.

واشنگتن پست نیز به نقل از منبعی در دولت آمریكا اطلاع داد داد كه در نتیجه حمله هوایی آمریكا به اهداف متعلق به شبه نظامیان طرفدار ایران در سوریه در نزدیكی مرز عراق چند نفر كشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفته دلایلی وجود دارد که احتمال دهیم در نتیجه حمله آمریکا چند نفر کشته شده اند.

پنتاگون گفته بود که در نتیجه این حمله هوایی تعدادی از تاسیسات زیرساختی گروه های هم پیمان ایران از بین رفته است.

وزیر دفاع ایالات متحده خاطرنشان كرده كه نمی تواند چیزهای بیشتری بگوید اما ابراز اطمینان كرد كه ارتش آمریكا "دقیقاً می داند كه كجا را هدف قرار داده است."

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرده است.

در این بیانیه آمده است:

«نیروهای ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور بایدن عصر امروز چند حمله هوایی به زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های مورد حمایت ایران در شرق سوریه انجام دادند. رئیس‌جمهور بایدن برای محافظت از پرسنل آمریکا و ائتلاف اقدام خواهد کرد. همزمان، اقدام ما واکنشی سنجیده بود که هدف از آن کاستن از تنش‌ها در وضعیت کلی موجود در شرق سوریه و عراق بود.»

سخنگوی پنتاگون مدعی شده حملات مذکور به تخریب چندین ساختمان در یک گذرگاه مرزی منجر شده که مورد استفاده کتائب‌حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا بوده‌اند.

برخی منابع می گویند هواپیمای آمریکایی نقاط بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داده است.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت هم از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر گزارش داده است.

صابرین‌نیوز نوشته آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داده است.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی» مدعی شد این حمله هوایی ساختمان‌های متعلق به «کتائب‌حزب‌الله» و سایر گروه‌های مقاومت را در شهر «بوکمال» هدف قرار داده است

وزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم گزارش داده ساختمانی که مورد هدف قرار گرفته مورد استفاده گروهی بوده که اقدام به انجام حملاتی علیه نیروهای آمریکایی در منطقه کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان