آمریکا هیچ منفعتی را با توافق هسته‌ای معاوضه نمی کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:03

آمریکا هیچ منفعتی را با توافق هسته‌ای معاوضه نمی کند

شماره: 13746
Aa Aa

ایران در بالاترین سطح و بالاتر از سطح مجاز غنی سازی انجام می دهد و اگر این روند مدتی بیشتر ادامه یابد بازگردانی دانش آن ها بسیار سخت خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا؛
آمریکا هیچ منفعتی را با توافق هسته‌ای معاوضه نمی کند

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوالی مینی بر این که آیا آمریکا روسیه را بابت فروش یک سامانه پیشرفته ماهواره ای به ایران تنبیه خواهد کرد یا به همکاری آن‌ها در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین احتیاج دارد گفت:

وقتی بحث مذاکرات هسته ای مطرح است ما هیچ مسئله یا منافع دیگری را با توافق هسته‌ای معاوضه نمی کنیم. مذاکرات جایگاه خودش را دارد. 

به گزارش اسپادانا خبر، وی در گفتگو با شبکه سی. بی. اس در پاسخ به این سوال که بازگردانی دانشی که ایران در مدت کاهش تعهدات هسته ای اش کسب کرده به حالت اولیه چطور امکان‌پذیر است گفت:

ایران در بالاترین سطح و بالاتر از آنچه در توافق مجاز است غنی سازی انجام می دهد و در حال افزودن بر دانش خویش در این زمینه است. اگر این روند مدتی بیشتر ادامه بیابد و بیشتر پیش بروند دانشی در اختیار خواهند داشت که بازگردانی اش بسیار سخت خواهد بود. متاسفانه ایران الان با توافق فاصله دارد که در نتیجه خروج ما از توافق بوده است. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان