آمریکا و چند کشور غربی دنبال ایجاد آشوب در ایران بودند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:16

آمریکا و چند کشور غربی دنبال ایجاد آشوب در ایران بودند

شماره: 20375
Aa Aa

همزمان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید «اساسا» اعتراضات در چین و ایران به آمریکا ارتباطی ندارد. موضوع، مردم این دو کشور هستند.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
آمریکا و چند کشور غربی دنبال ایجاد آشوب در ایران بودند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و پس از دیدار با وزیر خارجه صربستان در جمع خبرنگاران گفت:

با توجه به سابقه تاریخی روابط ایران با حوزه بالکان دست دوستی به سوی همه کشورهای این منطقه دراز می‌کنیم و از تمامیت ارضی همه کشورها از جمله حاکمیت ارضی صربستان قویا حمایت می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که در ایران در چارچوب دموکراسی و آزادی همه چیز به خوبی پیش می رود ادامه داد:

اعتراضات اخیر در ایران با سو استفاده و مداخلات خارجی و یک جنگ ترکیبی همراه بود که ملت ایران از این جنگ ترکیبی با سرافرازی بیرون آمد. آمریکا و چند کشور غربی معدود به دنبال ایجاد آشوب در ایران بودند که یکی از اهداف آمریکا وادار کردن ایران در میز مذاکرات به دادن امتیازات بزرگ بود. در منطقه خود از دموکراسی برخورداریم و مطالبات مسالمت آمیز مردم بزرگ ایران را در موضوعات مختلف می‌شنویم و پاسخ می‌دهیم اما اجازه اغتشاش و ترور در کشورمان را به هیچ کس نمی‌دهیم. تردید نکنید ما در منطقه خود از دموکراسی قوی برخورداریم و مطالبات مسالمت آمیز مردم بزرگ ایران در موضوعات مختلف را می شنویم و به آن پاسخ می دهیم.

وی گفت:

با آقای بورل در مورد توافق برای رفع تحریم ها گفت وگو کردم و تاکید کردم توافقی برای ایران ارزش دارد که برای منافع ملت ایران به خوبی کار کند و همچنین پایدار باشد.

  •  

همزمان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت آمریکا از معترضان در چین حمایت می‌کند گفت:

ما از حقوق مردم برای اعتراض مسالمت‌جویانه، بیان دیدگاه‌هایشان و ابراز نارضایتی‌شان در هر جایی که باشد، چه در چین، چه در ایران و چه در هر جای دیگری حمایت می‌کنیم.

بلینکن با رد کردن حمایت این کشور از ناآرامی‌ها در ایران گفت که «اساسا» اعتراضات در چین و ایران به آمریکا ارتباطی ندارد. موضوع، مردم این دو کشور هستند که تلاش می‌کنند دیدگاهشان را بیان کنند، تلاش می‌کنند به خواسته‌هایشان برسند و موضوع پاسخی است که دولت‌ها به آن می‌دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان