آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط» شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:37

آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط» شدند

شماره: 21228
Aa Aa

جمهوری اسلامی از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به ارتقاء جایگاه بانوان داشته| کشور‌های منطقه منشاء مالی و فکری گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهند.

ابراهیم رئیسی در جمع سفرا و اعضای نمایندگی‌های خارجی؛
آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط»  شدند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جمع سفرا و اعضای نمایندگی‌های خارجی در این کشور اظهار داشت:

بخش مهمی از مشکلات امروز جامعه بشری و درگیری‌های موجود در سطوح بین‌المللی میان کشور‌ها و آسیب‌های ایجاد شده متأثر از اجرای سیاست‌های برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی است که بدون در نظر گرفتن منافع دیگر کشور‌ها منجر به کاهش اعتماد جهانی و برانگیخته شدن شعله‌های جنگ و خونریزی شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی قیام تاریخ‌ساز ملت ایران را پاسخی به دهه‌ها مداخلات خارجی دانست:

دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، وابستگی و تحقیر همه‌جانبه ملتی بافرهنگ منجر به قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم مستبد پهلوی شد. جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی و رای مردم است. ملت ایران همواره مقابل ستمگران قیام کرده و اسارت را نه برای خود و نه دیگر ملت‌ها تحمل نمی‌کند.

رئیسی با بیان اینکه آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط» در قبال ایران شدند اظهار کرد:

در چند ماه گذشته شاهد موج جدیدی از طراحی‌های پیچیده برخی کشورهای غربی در تحولات داخلی ایران بوده‌ایم.

او گفت:

جمهوری اسلامی از ماه‌ها پیش آمادگی خود جهت نهایی‌کردن مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده و حسن نیت خود را هم نشان داده است. متأسفانه دولت آمریکا و اخیرا سه کشور اروپایی دچار دو مشکل یعنی توهم و محاسبات غلط شدند. در چند ماه گذشته شاهد طراحی پیچیده برخی از کشور‌های غربی در تحولات داخلی ایران بوده‌اید. این کشور‌ها با تکیه بر اطلاعاتی کاملا اشتباه خود را در مقابل ملت ایران قرار دادند. جمهوری اسلامی از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به ارتقاء جایگاه بانوان داشته است. آمار‌های حضور و مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دوران انقلاب اسلامی نشانه روشنی از جایگاه آنان است. افزایش قابل توجه بانوان در اعضای هیئت علمی و حضور درخشان در عرصه‌های ورزشی تنها بخشی از حضور درخشان بانوان ایرانی است.

وی با بیان این که کشور‌های منطقه در اقدامی هماهنگ، منشاء مالی و فکری گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهند افزود:

مبارزه همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی و اشرار یکی از اولویت‌های اصلی همکاری ما در منطقه است. همه کشور‌های منطقه باید در یک چارچوب همکاری نزدیک، حامیان فکری و مالی این گروه‌ها در منطقه را هدف قرار دهند.

  •  

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت:

به مقامات کاخ سفيد گفتيم میان پیام‌های دیپلماتیک برای توافق و اظهارات متعارض رسانه‌ای یکی را انتخاب کنند.

 

25

او گفت:

دیپلماسی و مذاکره مورد توجه جدی ما است و در این مسیر از میز مذاکره فاصله نگرفته‌ایم. پیگیری سیاست‌های دوگانه و ریاکارانه در این مسیر مؤثر نخواهد بود و ملت بزرگ ایران به خوبی می‌دانند که اگر طرف‌ مقابل با نیت و اراده واقعی و نگاه واقع‌بینانه به دنبال بازگشت به توافق باشد جمهوری اسلامی ایران به شکل عزت‌مند، قوی و پایدار از مسیر دیپلماسی و مذاکره حمایت می‌کند. تا زمانی که مذاکره برای تحقق اهداف ملموس و عملی در دستور کار باشد در مسیر دیپلماسی باقی خواهیم ماند و «مذاکره برای مذاکره صرف» را برنمی‌تابیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان