ارتش ایران در کنترل اعتراضات دی‌ماه ۹۷ مشارکت داشته است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 10:29

ارتش ایران در کنترل اعتراضات دی‌ماه ۹۷ مشارکت داشته است

شماره: 12914
Aa Aa

حیدری می گوید ما امروز به اعتبار ولی فقیه است که سربازان ولی فقیه، امام زمان(عج) و خداییم؛ اوّلین و بهترین وجه تمایز ما با زمان طاغوت همین است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران خبر داد؛
ارتش ایران در کنترل اعتراضات دی‌ماه ۹۷ مشارکت داشته است

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفت: 

«یکی از مأموریت‌های استنتاجی افتخارآمیز نیروی زمینی مرتبط با ناآرامی­های دی‌ماه ۹۷ بود. در آن زمان ما مأموریت خاصی نداشتیم ولی آمادگی‌مان را به سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردیم و به ایشان گفتیم که فعلاً نیروی زمینی مأموریتی ندارد ولی با توجه به نیروهای آموزش‌دیده و ولایی که داریم الآن بهترین فرصت است که ما به نیروهای امنیتی کشورمان کمک کنیم. خوشبختانه ایشان پذیرفت و ما توانستیم در برقراری امنیت در داخل شهرهایی که دچار ناآرامی شده بودند، تأثیر بسزایی داشته باشیم. گزارش آن به استحضار رهبر انقلاب هم رسید که اوامر ویژه‌ای در این‌باره صادر کردند که حتماً در آینده برای ما نصب‌العین خواهد بود. »

به گزارش اسپادانا خبر، او در مصاحبه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گفته است:

از زمانی که بنده با حکم رهبر انقلاب فرمانده نیروی زمینی ارتش شدم سه اصل را به‌عنوان اصول فرماندهی نیروی زمینی اعلام کردم:

اصل اوّل، ولایت‌محوری یا ولایت‌مداری؛ اصل دوم، عدالت‌محوری و اصل سوم، شایسته‌سالاری است. تمام برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌ها و اقداماتی که بر این سه اصل استوار بوده خصوصاً اصل ولایت‌مداری در حال اجراست یا به نتیجه رسیده است. بر همین اساس ما چشم و گوش‌ و عقل و هوشمان را به‌کار بستیم تا آنچه که از لسان مبارک رهبر انقلاب جاری می‌شود را در قالب اوامر مطاع، حتی مطلوب نظر ایشان انجام دهیم و جهت‌گیری‌هایمان در این مسیر باشد.

کیومرث حیدری می گوید:

اگر بخواهم ارتش امروز را با ارتش زمان طاغوت مقایسه کنم می‌گویم که به‌طور صددرصد تحول قاطع صورت گرفته است. امروز فرهنگ ایمان، جهاد، شهادت، سرباز ولایت‌بودن و ولایت‌مداری‌کردن بر ما حاکم است. ما امروز در رکاب پادشاه یا امیر مثل امرای حاشیه‌ی خلیج فارس نیستیم. ما امروز به اعتبار ولی فقیه است که سربازان ولی فقیه، امام زمان(عج) و خداییم. اوّلین و بهترین وجه تمایز ما با گذشته همین ویژگی است. از لحاظ تسلیحات و تجهیزات هم کاملاً متفاوت شده است. اگر ما متکی به همان فرهنگ بودیم، امروز هیچ ابزار جنگی نداشتیم چراکه همه‌اش عاریه‌ای بود. فریاد امام و رهبر انقلاب به این ارتش رسید که فرمودند ارتش باید روی پای خودش بایستد و نهضت خودکفایی داشته باشید و «ما می‌توانیم» را معنا کنید. امروز در نیروی زمینی به برکت اصل ولایت‌محوری، نهضت خودکفایی به منصه‌ی ظهور رسیده است. امروز ما با ارتش قبل متمایزیم؛ حتی به جرئت می‌توانم بگویم که ما تفاوت‌های ماهوی با ارتش ده پانزده سال پیش خود داریم و روزبه‌روز داریم نسبت به سال قبل پیشرفت می‌کنیم چراکه روی پای خود ایستادن را معنا کردیم. امروز با افتخار اعلام می‌کنم که ما در چرخه‌ی دفاعی نیروی زمینی، به هیچ عنوان محتاج به بیگانه نیستیم، بلکه فکر، علم و اندیشه‌اش تبدیل به محصول در نیروی زمینی شده است. الحمدالله به برکت ولایت فقیه، ‌ولایت‌مداری و نظام جمهوری اسلامی، این فکر، توان، علم، اندیشه و تخصص در کلیت نیروهای مسلح کشور نهادینه شده است و به ما این قدرت، جرئت و شهامت را داد که بگوییم روی پای خودمان می‌ایستیم و تا امروز هم ایستاده‌ایم. ما این ایستادگی را از رهبر انقلاب یاد گرفتیم که فرمودند باید روی پای خودمان بایستیم بنابراین، تسلیحات و تجهیزات ما هیچ شباهتی به قبل ندارد. آن زمان وابستگی بود ولی امروز هیچ وابستگی نیست. ما بالگردی که قدرت پرواز در شب نداشت را با تولید قطعه نگهداری کردیم و ارتقایش دادیم و سامانه‌ی دید در شب روی آن گذاشتیم. در گذشته، بُرد موشک‌های بالگردهای ما دوونیم کیلومتر بود، ولی امروز بُرد موشک‌های ما یازده کیلومتر از آمریکایی‌ها بیشتر است. بُرد موشک راکت‌انداز بالگردی‌ آمریکایی نه کیلومتر هست؛ یعنی بُرد موشک‌های ما بیست کیلومتر است. این‌ها به برکت رهنمودهای حضرت آقا و مطالبات ایشان از ماست و ما هم دنبال کردیم و به اینجا رسیدیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان با گذشته‌ی خودش، حتی با گذشته‌ی دورتر از خودش هم از لحاظ ساختاری قابل مقایسه نیست. حضرت آقا فرمودند نیروی زمینی باید از چنان قدرت تحرک و تهاجمی برخوردار باشد که رزم نزدیک زمینی را به دشمن تحمیل کند. ما این عبارت حضرت آقا را نصب‌العین قرار دادیم و نیروی زمینی متحرک هجومی ایجاد کردیم که بتواند در کسری از زمان رزم نزدیک زمین را به دشمن تحمیل کند. اثرش را هم در این رزمایش اندازه‌گیری کردیم که به فضل خدا و به برکت وجود حضرت آقا توانستیم رزم نزدیک را به دشمن تحمیل کنیم یعنی با دشمن دست‌به‌یقه شویم و اراده‌مان را به او تحمیل کنیم. امروز نیروی زمینی قدرتمند، چابک، چالاک، پا در رکاب، ولایی و ولایت‌مدار به منصه‌ی ظهور رسیده است. خدا را شاکر و سپاسگزاریم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان