اروپا باید به ایران برای تصویب پالرمو و FATF تضمین قطعی بدهد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 7:08

اروپا باید به ایران برای تصویب پالرمو و FATF تضمین قطعی بدهد

شماره: 7112
Aa Aa

محسن رضایی گفته: اروپا در برجام تعهد داده نفت ایران را خریداری و اجازه تاسیس شعب و تبادلات بانکی با ایران را بدهد ولی به این تعهدات عمل نمی کند.

ایران به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان است؛
اروپا باید به ایران برای تصویب پالرمو و FATF تضمین قطعی بدهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اروپایی ها برای تصویب سریع لوایح بین المللی پالرمو و FATF توسط ایران خود را به آسمان و زمین می زدند،ولی حرف منطقی این مجمع برای تایید این کنوانسیون ها، گرفتن تعهد و تضمین قطعی از اروپایی ها توسط وزارت امور خارجه است.

به گزارش اسپادانا خبر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین اختتامیه نخستین دوره مهارت های کاربردی تبلیغ با موضوع «مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب» در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، نفوذ و جنگ را 2 راه ورود دشمن به کشورهای اسلامی دانست و افزود: این دشمن زبان دیپلماسی را نمی فهمد، چرا که ثابت کرده به هیچ امضا و تعهدی پایبند نیست. به همین دلیل نباید در مقابل چنین دشمنی نرمش نشان داد.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی، سخاوتمندانه در برجام شرکت کرد ولی آمریکایی ها تعهدات خود را زیر پا گذاشتند و اروپایی ها نیز به تعهدات خود در برجام تاکنون عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: اروپایی ها در برجام تعهد داده اند که نفت ایران را خریداری کنند و اجازه تاسیس شعبه بانکی و تبادلات بانکی با ایران را بدهند ولی به این تعهدات عمل نمی کند.

رضایی افزود: رئیس جمهوری یکی از کشورهای اروپایی که امروز خود از موقعیت لرزانی برخوردار است گفته بود اگر برجام نبود وارد جنگ با ایران می شدیم؛ شما غلط کرده اید که این حرف را می زنید.

وی با بیان اینکه امروز در تمام کشورهای جهان اسلام جنگی ظالمانه به صورت آشکار و پنهان وجود دارد گفت: جنگ آشکار را می توان در یمن، میانمار، سوریه و شمال آفریقا دید و جنگ پنهان همان دست های نفوذی غارتگر استعمارگران در ممالک اسلامی است.

رضایی با بیان اینکه دشمن با محاصره اقتصادی به دنبال فشار به ایران اسلامی اس، گفت: امروز شاهد هستیم که کشتی های ما نمی توانند در بنادر دیگر پهلو بگیرند، امکان ورود پول ناشی از فروش نفت به ایران وجود ندارد و این جنگ اقتصادی نابرابر کنونی شیطان بزرگ علیه ملت ایران، محدود به چند دهه گذشته نیست بلکه کینه ای تاریخی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی نخستین کشوری است که علیه نفوذ استعمار خارجی قیام کرد و توانست بساط آنها را از کشور جمع کند اظهار داشت: جنایتکاران عالم در یمن، فلسطین و میانمار، جنایت های بسیاری انجام داده و در حال انجام هستند که باید جلوی این جنایت ها گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کشتار مظلومانه نمازگزاران در نیوزیلند را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سیستم های امنیتی دنیا که کوچکترین تحرکات مشاهده و ردیابی می شود ممکن نیست که یک نفر بتواند به این سادگی چندین تن را به رگبار ببندد و این موضوع نشان از هماهنگی در این زمینه است.

وی تاکید کرد: دشمنی و کشتار مسلمانان باید در جهان پایان یابد و انقلاب اسلامی برای پایان دادن به این جنایت ها شکل گرفته است.

وی ترس و ناامید کردن دشمن را عامل بازدارنده در مقابل آنها دانست و گفت: دشمن بدون ترس از قدرت مسلمانان، دست از کشتار، غارت و اشغال کشورهای اسلامی برنخواهد داشت و باید در این راستا نسبت به افزایش قدرت خود در تمام ابعاد اقدام کرد.

رضایی با بیان اینکه خلاصه کردن قدرت در قدرت نظامی کافی نیست گفت: قدرت رسانه ای، سرمایه اجتماعی، رضایت مردم، توسعه علمی و اقتصاد قوی از جمله مولفه های قدرت است که باید نسبت به تقویت این شاخص ها توجه جدی تر شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان است افزود: جنگ ما جنگ با ناعدالتی، ظلم و تجاوزگری است و کمک جمهوری اسلامی ایران به ملت های منطقه در راستای کمک به مظلومان است.

وی عدالت فراگیر را از جمله اولویت های گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: آرمان ترسیم شده در این بیانیه ایجاد تمدن نوین اسلامی است و جهان اسلام بدون داشتن چنین تفکری نمی تواند در مقابل جنایت مستکبران بایستد.

وی با بیان اینکه اسلام هراسی زیر سر استکبار جهانی است تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال ترساندن ملت ها نیست بلکه به دنبال ترساندن دشمنانی است که هیچ منطقی را متوجه نیستند و به هیچ تعهدی پایبند نیستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در برابر زیاده خواهی های مستکبران عالم با قدرت می ایستد گفت: امروز روز اقتدار نظام اسلامی است و جمهوری اسلامی در برابر دشمنان با قدرت ایستاده و آنها را ترسانده است.

وی ادامه داد: رسانه های اروپایی با هجمه رسانه ای خود کاری کرده اند که افکار عمومی این قاره تصور می کنند این اروپا و آمریکاست که داعش را شکست داده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان