امیرعبداللهیان با پادشاه عمان دیدار کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 15:30

امیرعبداللهیان با پادشاه عمان دیدار کرد

شماره: 20667
Aa Aa

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که به عمان سفر کرده در بدو ورود به مسقط به خبرنگاران گفته بود که حامل پیام  رییس جمهور ایران برای پادشاه عمان است.

دیدار در مسقط با «هیثم بن طارق آل سعید»؛
 امیرعبداللهیان با پادشاه عمان دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با پادشاه عمان دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، «حسین امیرعبداللهیان» در مسقط با «هیثم بن طارق آل سعید» پادشاه عمان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که به عمان سفر کرده در بدو ورود به مسقط به خبرنگاران گفته بود که حامل پیام  رییس جمهور ایران برای پادشاه عمان است.

امیرعبداللهیان قرار است در جریان این سفر با تعدادی دیگر  مقامات دیگر عمانی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

  •  

حسین امیر عبداللهیان بعد از دیدار با مقامات عمانی در ارتباط با نتایج سفر خود به این کشور و در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات احیای برجام و ارتباط این سفر با این مذاکرات و نقش عمان در این زمینه گفت:

عمان از ابتدا برای رسیدن به توافق در سال ۲۰۱۵ میانجی اصلی بوده است و در ماه‌های گذشته نیز تلاش‌های جدی خود را در این زمینه ادامه داده است و این تلاش‌ها ادامه دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:

در دیدار با مقامات عمان ما تاکید کردیم که ما مذاکره برای مذاکره نکردیم، ماه‌ها مذاکره انجام شد برای رسیدن به توافق. تاکید بر این کردیم که پنجره رسیدن به توافق از سوی ایران همیشه باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است و اگر طرف‌های مقابل به ویژه آمریکایی‌ها دست از ریاکاری برندارند و غربی‌ها واقع بینانه برخورد نکنند معلوم نیست پنجره‌ای که امروز باز است فردا هم باز بماند. امیدوارم طرف‌های غربی از رفتارهای ریاکارانه فاصله بگیرند و مذاکراتی که ماه‌ها به طول انجامیده به نتیجه برسد به نحوی که همه طرف‌ها از آن نفع ببرند. ما دست بسته هم نیستیم و در صورتی که غربی‌ها بخواهند رفتارهای ریاکارانه و مداخله جویانه خود را ادامه دهند ما در مسیر پلن دیگری حرکت خواهیم کرد. ما از همان ابتدا برای رسیدن به نتیجه مذاکره کردیم و از هر ابتکاری که سلطان عمان داشته باشند و بخواهند برای رسیدن به یک نتیجه و توافق خوب قوی و پایدار آن را پیگیری کنند استقبال می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان