انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:37

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد

شماره: 17376
Aa Aa

مکرون با ۲۸٫۱ درصد آرا و لوپن با کسب ۲۳٫۳ درصد به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که در روز ۲۴ آوریل برگزار خواهد شد رسیدند.

پس از مشارکت ۷۵ درصدی فرانسوی ها؛
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از برتری در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری باید در ۲۴ آوریل با مارین لوپن از جناح راست افراطی در دور دوم رقابت کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فرانس۲۴، پس از پایان رای‌گیری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مکرون با ۲۸٫۱ درصد آرا و لوپن با کسب ۲۳٫۳ درصد به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که در روز ۲۴ آوریل (۲ هفته دیگر) برگزار خواهد شد رسیدند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از حزب «جمهوری به‌پیش» برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود با ۱۱ نامزد دیگر رقابت کرد.

آن ایدالگو نامزد حزب سوسیالیست از طرفدارانش خواست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از امانوئل مکرون حمایت کنند.

والری پکرس دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز گفت که حمایتش را از امانوئل ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کند.

در صورتی که در دور اول هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق (50 درصد به علاوه یک رای) را کسب نکنند، دور دوم برگزار خواهد شد.

میزان مشارکت در رای‌گیری تا ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) ۶۵ درصد بوده است. این رقم از میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ کمتر است.

پیش‌بینی رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی براساس سطح مشارکت ثبت شده تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که میزان مشارکت در نهایت بین ۷۳٫۵ تا ۷۵ درصد خواهد بود. به این ترتیب به نظر می‌رسد بین ۲۵ تا ۲۶٫۵ درصد از واجدان شرکت در رای‌گیری پای صندوق‌های رای حاضر نشده‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان