یک قدم تا وقوع جنگ جهانی سوم فاصله است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 2:37

یک قدم تا وقوع جنگ جهانی سوم فاصله است

شماره: 24923
Aa Aa

او در مورد احتمال رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه گفته که هر چیزی در دنیای مدرن ممکن است و هشدار داد که یک قدم تا یک جنگ جهانی سوم فاصله است.

ولادیمیر پوتین پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری؛
یک قدم تا وقوع جنگ جهانی سوم فاصله است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در ستاد انتخاباتی خود در مسکو گفت:

تنها منبع قدرت در کشور مردم روسیه هستند. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی درباره جنگ اوکراین اظهار داشت:

رویدادهای غم انگیز جاری در مناطق مرزی در نهایت می‌تواند روسیه را مجبور به «ایجاد یک منطقه حائل» در مناطقی که هنوز تحت کنترل اوکراین هستند کند. زمانی که مناسب بدانیم، نیروهای روسیه یک منطقه امنیتی ایجاد خواهند کرد که غلبه بر آن برای دشمنی که عمدتاً با تسلیحات خارجی مسلح شده بسیار دشوار خواهد بود.

پوتین خرابکاران را به همدستان ارتش ولاسوف تشبیه کرد که تحت فرماندهی نازی های آلمان در طول جنگ جهانی دوم جنگیدند:

آن خائنان، آن زباله‌ها در کنار نازی‌ها جنگیدند و اکنون نیز افراد مشابهی هستند که در کنار نئونازی‌ها می‌جنگند. همه ما می‌دانیم که عاقبت آنها چگونه به پایان رسید.

پوتین گفت که مسکو همیشه طرفدار مذاکرات صلح بوده است تا زمانی که مخالفان در مورد ایجاد روابط خوب همجواری در دراز مدت جدی هستند نه فقط به این دلیل که مهمات دشمن تمام شده است. روسیه آماده است تا سناریوهای مختلف را به شرط همسویی با منافع ملی در نظر بگیرد اما از آنجایی که کی‌یف مذاکره با رهبری کنونی در مسکو را ممنوع کرد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قصد برگزاری انتخابات را ندارد،نیاز به «تحقیقات سخت» دارد تا حتی بفهمیم «با چه کسی در آنجا مذاکره کنیم».

او در مورد احتمال رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه گفت که هر چیزی در دنیای مدرن ممکن است و هشدار داد که یک قدم تا یک جنگ جهانی سوم فاصله است.

وی با تاکید بر اینکه مسکو به خوبی از فشار بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده برای استقرار نیروها در اوکراین آگاه است افزود:

«فکر نمی‌کنم کسی به آن علاقه‌مند باشد».

پوتین تاکید کرد که سربازان داوطلب از کشورهای ناتو با چشم اندازهای بسیار بدی روبرو هستند. این هیچ چیز خوبی ندارد، اول از همه برای آنها زیرا آنها در آنجا و تعداد زیادی می میرند.

اظهارات پوتین در حالی بیان می‌شود که وی با کسب پیروزی قاطع در انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره ریاست‌جمهوری خود را با سهم تقریبی ۸۷ درصد از آرا در میان مشارکت ۷۴ درصدی به دست آورده است.

پوتین گفت:

من رویای یک روسیه قوی و مستقل را در سر می‌پرورانم. ما باید به معنای واقعی کلمه از منافع شهروندان خود، مردم خود با سلاح در دست دفاع کنیم تا آینده‌ای برای توسعه تمام عیار، مستقل و امن فدراسیون روسیه ایجاد کنیم. باید مشکلات منطقه عملبات نظامی را حل کرده و توان دفاعی خود و نیروهای مسلح را تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که واشنگتن با انتقاد از فرآیندهای دموکراتیک در سایر کشورها در حالی که از منابع اداری خود برای سرکوب یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا استفاده می‌کند به مایه تمسخر بقیه جهان تبدیل شده است:

تمام جهان به آنچه در آمریکا در حال رخ دادن است می‌خندند. ما با خویشتن‌داری بیشتری نسبت به مخالفان در کشورهای دیگر رفتار می‌کنیم، اما این فقط یک فاجعه است نه یک دموکراسی - این چیزی است که هست. دولت ایالات متحده از تمام قدرت و منابع خود برای حمله به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت:

 روابط بین روسیه و چین یک عامل تثبیت کننده است در حالی که روابط شخصی خوب بین رهبران دو کشور امکان توسعه بیش از پیش روابط را فراهم می کند. روابط ما در دو دهه گذشته شکل گرفته است. آنها بسیار قوی هستند و ما مکمل یکدیگر هستیم. من مطمئن هستم که این روابط حفظ خواهد شد از جمله، تا حد زیادی به لطف روابط شخصی خوب ما با رئیس جمهوری خلق چین اما مهمترین چیز این است که منافع ملی ما منطبق باشد و این زمینه مساعدی را برای حل وظایف مشترک ما و در حوزه روابط بین‌الملل ایجاد می کند که روابط روسیه و چین به عنوان عامل ثبات عمل می‌کند. روسیه و چین نقاط همگرایی متعددی در اقتصاد و سیاست خارجی دارند. چین با سرعتی سریع و با اعتماد به نفس زیاد در حال توسعه است که بسیار مهم است، ساختار اقتصاد چین به سمت نوآوری در حال تغییر است و ما سعی می کنیم همین کار را در خانه انجام دهیم. ما در روسیه کاملاً با وظایف مشابهی روبرو هستیم.

پوتین ابراز امیدواری کرد که دو ملت به تقویت همکاری‌های خود ادامه دهند، روابط را تقویت کنند و به موفقیت‌های مشترک به نفع مردم روسیه و چین دست یابند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان