ایران خواستار تعهد کتبی آمریکا برای عدم خروج دوباره از برجام شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 3:29

ایران خواستار تعهد کتبی آمریکا برای عدم خروج دوباره از برجام شد

شماره: 13812
Aa Aa

این روزنامه نوشته برجام نه یک پیمان که یک توافقنامه اجرایی است و هر رئیس جمهور دیگری در آینده همانند ترامپ می‌تواند آن را کنار بگذارد.

در یادداشت روزنامه نیویورک تایمز ادعا شد؛
ایران خواستار تعهد کتبی آمریکا برای عدم خروج دوباره از برجام شد

افراد حاضر در رایزنی های وین می گویند که دو مانع اصلی همچنان به قوت خود باقی است که می تواند تلاش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به این توافق را نابود کند.

به گزارش اسپادانا خبر، روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این خبر در گزارش خود درباره روند مذاکرات ایران و سایر طرف های برجام در وین به منظور احیای این توافق نوشته است:

ایرانی ها خواستار تعهد کتبی مبنی بر این شده اند که هیچ دولت آینده ای در آمریکا نتواند همانند دونالد ترامپ از توافق هسته ای خارج شود.

این روزنامه آورده است:

برجام یک توافق است و یک پیمان به شمار نمی‌آید زیرا آقای بایدن همچون اوباما هرگز نمی تواند موافقت دو سوم مجلس سنای آمریکا (با برجام) را داشته باشد بنابراین برجام می‌تواند یک توافقنامه اجرایی باشد و هر رئیس جمهور دیگری در آینده همانند ترامپ می‌تواند آن را کنار بگذارد. دولت بایدن نیز که از کاستی های توافق هسته ای ۲۰۱۵ آگاه است از ایران می خواهد که به طور مکتوب موافقت کند به محض حصول توافق در وین و بازگشت برجام، تهران به میز مذاکره بازگردد و شرایط برای یک توافق بزرگتر را فراهم کند. توافقی که به گفته وزیر امورخارجه آمریکا، قوی تر و طولانی تر است اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این، یک سناریوی دست نیافتنی است و ایران پس از بازگشت کامل برجام و رفع تحریم ها به میز مذاکره باز نخواهد گشت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان