ایران در لیست ۱۰ نقطه درگیری احتمالی در سال آینده قرار دارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 14:45

ایران در لیست ۱۰ نقطه درگیری احتمالی در سال آینده قرار دارد

شماره: 16244
Aa Aa

تلاش‌ها برای احیای برجام ناامیدانه هستند و در صورت شکست مذاکرات تنش‌ها به درگیری‌هایی خارج از کنترل در زمین یا در دریا یا فضای سایبری منجر می‌شود.

در گزارش مجله فارن پالسی عنوان شد؛
ایران در لیست ۱۰ نقطه درگیری احتمالی در سال آینده قرار دارد
مجله فارن پالسی در گزارشی تحت عنوان "۱۰ درگیری احتمالی در سال ۲۰۲۲" به تعدادی از نقاط درگیری که احتمالا شاهد جنگ‌های منطقه‌ای و درگیری‌ها باشند اشاره کرده است.
به گزارش اسپادانا خبر و به مقل از اسپوتنیک، این مجله نوشته است:
در حالیکه تنش بین ایران و آمریکا در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا آغاز شد و اکنون تمام شده اما تلاش‌ها برای احیای برجام به نظر ناامیدانه هستند و این احتمال تنش مجدد را در پی دارد.
تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای برای غرب تعجب آور نیست بلکه نگرانی‌های اسرائیل را برمی‌انگیزد که ارتشش را برای سناریوهایی جهت حمله به ایران آماده کرده است.
این در حالی است که تنش‌ها بین سه طرف در آب‌های خلیج فارس و دیگر نقاط افزایش یافته و اگر مذاکرات هسته‌ای به شکست بینجامد تنش‌ها به درگیری‌هایی خارج از کنترل در زمین یا در دریا یا فضای سایبری منجر می‌شود.
در گزارش این مجله از اوکراین، افغانستان، اتیوپی، یمن، فلسطین، میانمار، آفریقا، آمریکا و چین به عنوان دیگر نقاط درگیری احتمالی در سال ۲۰۲۲ نام برده شده است.

 

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان