ایران می تواند نیازمندی های جهان را ارزان تر و راحت تر تامین کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 3:44

ایران می تواند نیازمندی های جهان را ارزان تر و راحت تر تامین کند

شماره: 11924
Aa Aa

روحانی، رئیس جمهور ایران گفته آنها که می خواستند در سال ۹۷ ملت ایران جشن ۲۲ بهمن را نبیند و وارد ایران شوند سرنگون شدند؛ دوران قلدری‌ پایان یافت.

مبنای همه حرکت های ساختاری ایران مردم‌سالاری است؛
ایران می تواند نیازمندی های جهان را ارزان تر و راحت تر تامین کند

حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت اظهار داشت: 

برای افرادی که در این مدت علیه ملت ایران طراحی‌های شوم کردند باورکردنی نیست که ما در یک روز در ایران ۳۰ هزارمیلیارد تومان طرح و پروژه مهم را به افتتاح برسانیم.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی افزود:

در این سه سال در یک جنگ بودیم و با همه توان روبروی ملت ایران آمدند و شکست مفتضحانه خوردند. آنهایی که می خواستند در سال ۹۷ ملت ایران جشن ۲۲ بهمن نبیند و آنها وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌های آنها پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان تاریخ ریخته می شوند. این ملت ایران بود که مقاوم ایستاد و پیروز شد و این دشمنان ایران بودند که دچار شکست شدند.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران نشان داد که یک اقتصاد بزرگ و مقاوم است. فکر نمی کنم در منطقه هیچ کشوری چنین قدرتی داشته باشد که بتواند در سه سال جنگ مداوم رویارو بایستد و پیروز شود که این عظمت، ‌قدرت و تاب آوری ملت ایران در سایه خوداتکایی مردم و درون زایی است البته ژئوپلتیک ایران یکی از نکات اساسی است.

وی اضافه کرد: ایران به خاطر قابلیت های بسیار بزرگی که دارد می تواند نیازمندی های منطقه و حتی جهان را در برخی از موارد ارزان تر و راحت تر تامین کند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان ما پیشرفت های بسبار خوبی در همه زمینه ها دارند. از تکنولوژی خارجی هم استفاده کردیم و باز هم استفاده می کنیم. هیچ وقت آمریکا و دشمنان ما نتوانستند مانع شوند و در جایی که نیاز داشتیم تکنولوژی را از خارج به داخل کشور آوردیم البته با وجود تحریم و فشارها، گاهی تکنولوژی گرانتر و گاهی ارزانتر می شود اما به اصل وارد کردن تکنولوژی به کشور نتوانست مانع ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده در کنار قدرت ملی مفید است افزود: التماس، تعامل سازنده نیست. تعامل سازنده یعنی  قدرت ملی و یعنی در جایگاهی قرار بگیریم که آنها به ما نیازمندند و ما هم علاقه مندیم با آنها تجارت و تعامل داشته باشیم؛ بخریم و بفروشیم. 

رییس جمهوری گفت: امروز در کشور ما این چهار اصل وجود دارد و ملت ما در یک مسیر صحیح و درستی قرار گرفته است. کسی هم نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد. در جمهوری اسلامی ایران همه حرکت های ساختاری ما بر مبنای مردم‌سالاری است. مردم سالاری بسیار مهم است برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار دهیم. افکار درست است که می تواند نسل جوان، دانشگاهی، کشاورز و صنعت گر را جذب کند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که ۲۲ بهمن ۵۷ در مسیر مردم سالاری حرکت کرد.

وی ادامه داد:  امام راحل ما که معمار این نظام بود مردم سالاری را به خوبی دید و در همان چهل و چند روز اول گفت پای صندوق بروید درحالی که کسی در دنیا باورش نمی شد ۴۷ روز از انقلاب گذشته و امام می گوید بروید پای صندوق و شما مردم بگویید چه نظامی روی کار باشد جمهوری اسلامی یا چیز دیگر.

رییس جمهوری اضافه کرد: مردم سالاری هم تضمین کننده اصل نظام ما و هم تصحیح افکار  ما است. امروز جامعه ما حرکت بسیار خوبی با امیدواری خوبی نسبت به آینده دارد. همه باید به فکر مردم، آینده کشور، و رفاه ملت باشیم و بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم. البته ما که به اینها اعتنا نمی کنیم. اگر کسی بد اخلاقی یا بددهنی کند در اراده ما خللی ایجاد نمی‌شود اما پیغمبر ما فرمود اخلاق و مکارم اخلاقی را کامل کنید.

وی افزود: افتخار جمهوری اسلامی مکارم اخلاقی، ادب و احترام گذاشتن به یکدیگر است. این به معنای انتقاد نکردن نیست. کسی که انتقاد می کند و می گوید راهی که رفتید اشتیاه بود و اینجا مشکل داشت، خیلی خوب است اما انتقاد، غیر از بددهنی، فحاشی و بی تربیتی است و ملت ما هتاکی را بر نمی تابد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان