ایران ۳ تبعه اروپایی را آزاد کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:34

ایران ۳ تبعه اروپایی را آزاد کرد

شماره: 22386
Aa Aa

یک شهروند دانمارکی و دو شهروند ایرانی-اتریشی که در ایران زندانی بودند در ازای بازگشت اسدالله اسدی به ایران آزاد شده‌اند. وزارت خارجه اتریش در بیانیه‌ای از بلژیک و عمان برای کمک به آزادی «کامران قادری و مسعود مصاحب» تشکر کرد.

با اعلام سخنگوی دولت بلژیک؛
ایران ۳ تبعه اروپایی را آزاد کرد

سخنگوی دولت بلژیک اعلام کرد که یک شهروند دانمارکی و دو شهروند ایرانی-اتریشی که در ایران زندانی بودند آزاد شده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، یک سخنگوی دولت بلژیک اعلام کرد که این سه تبعه اروپایی نیز در ازای بازگشت اسدالله اسدی به ایران آزاد شده‌اند.

وین هم اعلام کرد دو اتریشی که سال‌ها در ایران زندانی بودند آزاد شدند و در راه بازگشت هستند. 

وزارت خارجه اتریش در بیانیه‌ای ضمن تشکر از بلژیک و عمان برای کمک به آزادی این افراد اعلام کرد «کامران قادری و مسعود مصاحب شهروندان دوتابعیتی آزاد شده» هستند. 

بر اساس توافق انجام شده میان ایران و بلژیک با وساطت عمان اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی ایران پس از پنج سال حبس در ازای آزادی اولیویه ونده کاستیل، شهروند بلژیکی که به دلایل امنیتی در ایران زندانی بود به کشور بازگشت.

او در یک ژوئیه ۲۰۱۸ در آلمان با ادعای دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری در پاریس بازداشت شده بود.

همزمان دادستانی آلمان هم مدعی شد که این دیپلمات ایرانی به زوج بلژیکی - ایرانی وسیله انفجاری حاوی ۵۰۰ گرم ماده انفجاری «استون پروکسید» داده است.

  •  

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

«مسعود مصاحب» و «کامران قادری» دو تبعه ایرانی که به ترتیب چهار سال و نیم و هفت سال و نیم از حبس خود (بخش اعظم حکم حبس) را سپری کرده بودند و یک تبعه دانمارکی بنا به دلایل انسان‌دوستانه و وضعیت پرونده‌شان از زندان آزاد شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان