نازنین زاغری به صورت غیرقانونی زندانی شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 20:27

نازنین زاغری به صورت غیرقانونی زندانی شده است

شماره: 13382
Aa Aa

راب با انتقاد از نحوه رفتار ایران با نازنین زاغری آن را مصداق شکنجه خوانده که توسط دست کم بخشی از نظام ایران اسیر بازی موش و گربه شده است.

وزیر امورخارجه انگلیس ادعا کرد؛
نازنین زاغری به صورت غیرقانونی زندانی شده است

دومینیک راب، وزیر امورخارجه انگلیس خواستار آزادی نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی زندانی در ایران شد.

به گزارش اسپادانا خبر، راب در مصاحبه با بی بی سی مدعی شد که از نظر او و طبق قوانین بین المللی زاغری به صورت غیرقانونی زندانی شده است و ایرانی ها آشکارا ملزم به آزادی او هستند.

وی نسبت به نحوه رفتار با نازنین زاغری انتقاد کرد و آن را مصداق شکنجه خوانده که توسط ایران یا دست کم بخشی از نظام ایران اسیر بازی موش و گربه شده است و آنها از او برای اعمال فشار بر بریتانیا استفاده می کنند.

وزیر امورخارجه انگلیس درباره بدهی لندن به ایران با اشاره به مذاکرات هسته ای و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور گفت:

این در واقع چیزی نیست که در حال حاضر مانع ما می شود بلکه مسئله گسترده تری است.

انگلیس پذیرفته که به دلیل قرارداد فروش تانک های چیفتن به ایران بدهکار است اما ظاهرا به خاطر تحریم های آمریکا با محدودیت هایی برای پرداخت این بدهی مواجه است.

پیش تر، جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده برای بیش از دهمین بار به تعویق افتاد تا بار دیگر وضعیت شکایت ایران از انگلیس برای دریافت 400 میلیون پوند از این کشور برای قراردادی که متعلق به زمان پیش از انقلاب اسلامی است نامعلوم باقی بماند.

پرونده مربوط به این بدهی پس از آن شکل گرفت که لندن قرارداد فروش تانک‌های چیفتن به تهران را پس از سقوط شاه ایران به حالت تعلیق درآورد و هرگز این تانک ها را تحویل نداد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان