بایدن برنامه‌هسته‌ای ایران را تهدیدی جدی برای امنیت جهان خواند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 6:14

بایدن برنامه‌هسته‌ای ایران را تهدیدی جدی برای امنیت جهان خواند

شماره: 13339
Aa Aa

رئیس جمهور آمریکا گفته با متحدان خود همکاری خواهیم کرد تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قوی با تهدیدات هسته ای ایران و کره شمالی مقابله کنیم.

در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا؛
بایدن برنامه‌هسته‌ای ایران را تهدیدی جدی برای امنیت جهان خواند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گزارشی از اقدامات خود در یک‌صد روز حضور در سمت ریاست‌جمهوری را ارائه داد.

به گزارش اسپادانا خبر، جو بایدن گفت:

در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهانی است از نزدیک با متحدان خود همکاری خواهیم کرد تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قوی با تهدیدات ناشی از آنها مقابله کنیم.

بایدن از تصمیم خود برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان دفاع کرد و گفت:

وقت آن رسیده که به جنگ بی‌پایان خاتمه دهیم. ما امروز سربازانی داریم که در همان جنگی که پدران و مادرانشان حضور داشتند، شرکت کرده‌اند. قصد ما از جنگ افغانستان این نبود که چند نسل صرف کشور سازی شود.

رئیس جمهوری ایالات متحده در نشست مشترک کنگره تاکید کرد آمریکا با پشت سرگذاشتن مبارزه با شیوع ویروس کرونا که بیش از ۵۷۰ هزار کشته برجای گذاشت دوباره حرکت خود را آغاز کرده است.

جو بایدن گفت:

 تنها پس از ۱۰ روز، می‌توانم به ملت گزارش بدهم که آمریکا دوباره به حرکت در آمده است.

رئیس جمهوری ایالات متحده برنامه خود برای صرف ۱.۸ تریلیون دلار جهت بازسازی طبقه متوسط پس از دوران کرونا در آمریکا را تشریح کرد و از اقدمات دولت خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به عنوان یکی از «بزرگترین دستاوردهای لجستیکی» یاد کرد.

جو بایدن از تمامی آمریکایی‌ها خواست که واکسن کرونا بزنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان