باید خود را برای یک جنگ طولانی آماده کنیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:04

باید خود را برای یک جنگ طولانی آماده کنیم

شماره: 16936
Aa Aa

همزمان ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین نوشته است تسلیحات متحدانمان در راه اوکراین است؛ ائتلاف ضد جنگ نتیجه می‌دهد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه؛
باید خود را برای یک جنگ طولانی آماده کنیم

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین نوشت:

روز جدیدی در خط مقدم دیپلماتیک با مذاکره من با امانوئل ماکرون آغاز شد.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

تسلیحات متحدانمان در راه اوکراین است؛ ائتلاف ضد جنگ نتیجه می‌دهد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفته است:

جنگ روسیه و اوکراین طولانی خواهد شد و ما باید خود را برای آن آماده کنیم.

او در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در پاریس گفت:

جنگ به اروپا بازگشته است. جنگ اوکراین طول خواهد کشید و ما باید برای آن آماده شویم. این جنگ به طور یکجانبه توسط پوتین انتخاب شد. این جنگ ادامه خواهد داشت و همه بحران هایی که با آن همراه است عواقب پایداری خواهد داشت.

وی گفت:

دولت "طرح پایداری" را برای مقابله با عواقب اقتصادی این بحران آماده می‌کند. این بحران برای کشاورزی نیز عواقبی خواهد داشت. جنگ در اوکراین و تحریم‌های سنگین قدرت‌های غربی علیه روسیه عواقب طولانی مدت و جدی برای بخش کشاورزی فرانسه خواهد داشت. اگر از من بخواهید امروز صبح یک عقیده را با شما در میان بگذارم این است که این بحران ماندنی است، این جنگ ماندنی است. محدودیت‌های تجاری ناشی از صادرات اتحادیه اروپا به روسیه بر فرانسوی‌ها مانند شراب و غلات تأثیر می‌گذارد در حالی که افزایش بیشتر قیمت انرژی به دامداری ضربه می‌زند. ما در حال ایجاد یک طرح تاب‌آوری هستیم و اقداماتی برای محافظت از کشاورزان در برابر فشار هزینه‌ها و جبران درآمدهای از دست رفته انجام خواهد شد.

  •  

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه نوشته است بلغارستان، لهستان و جمهوری چک پرواز بر فراز حریم هوایی خود را برای خطوط هوایی روسی ممنوع کردند.

  •  

سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین گفت:

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشنهاد پوتین را پذیرفته و آماده گفت‌وگو برای صلح و آتش‌بس است.

او در فیسبوک نوشت: باید اتهامات مطرح شده درباره اینکه ما پیشنهاد گفت‌وگو را رد کرده‌ایم مورد انتقاد قرار دهم. اوکراین همیشه آماده گفت‌وگو درباره صلح و آتش‌بس بوده و هست. این موضع دائمی ماست. ما پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پذیرفته‌ایم. رایزنی‌ها درباره زمان و مکان گفت‌وگوها در جریان است. هر چقدر که این گفت‌وگوها زودتر انجام شود،فرصت‌های بیشتری برای احیای زندگی عادی در اوکراین فراهم می‌شود.

  •  

آژانس پناهندگان سازمان ملل تایید کرده است که بیش از ۱۲۰ هزار اوکراینی از زمان آغاز جنگ از این کشور خارج شده‌اند.

 

214

« کلی کلمنتس» معاون کمیسیونر ارشد امور پناهندگان سازمان ملل امروز در مصاحبه با شبکه سی ان ان عنوان کرد که اوضاع در اوکراین احتمالا بدتر می شود:

بیشتر این افراد در حال عزیمت به لهستان و مولداوی هستند اما برخی نیز در حال رسیدن به رومانی، اسلواکی و مجارستان هستند. ممکن است بیش از چهار میلیون اوکراینی به دلیل جنگ در این کشور و تداوم احتمالی آن خاک اوکراین را ترک کنند.

«ویکتور  لیاشکو» وزیر بهداشت اوکراین نیز مدعی شد که ۱۹۸ نفر از زمان آغاز جنگ اوکراین کشته و بیش از یک هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

او با اشاره به اینکه سه کودک در میان کشته شدگان قرار دارند گفت:

۱۱۱۵ نفر از جمله ۳۵ کودک نیز در جریان جنگ اوکراین زخمی شده اند.

  •  

دولت آلمان برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین  1000 موشک ضد تانک و 500 موشک استینگر  ارسال خواهد کرد.

وزارت خارجه آلمان نیز دنبال افزایش فشار‌ها بر برلین برای موافقت با قطع دسترسی روسیه به سامانه بانکی سوئیفت اعلام کرد که با ایجاد «محدودیت هدفمند» برای مسکو در این زمینه موافق است.

دولت ائتلافی آلمان در عین حال تاکید کرده که خواستار جلوگیری از «عوارض جانبی» ایجاد محدودیت برای دسترسی روسیه به سوئیفت است.

برلین افزوده است که به دنبال ایجاد محدودیت «هدفمند و کارآمد» در زمینه دسترسی روسیه به سامانه مبادلات بانکی سوئیفت است.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان