با پذیرفتنFATF براندازی جمهوری اسلامی محقق می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:49

با پذیرفتنFATF براندازی جمهوری اسلامی محقق می شود

شماره: 12380
Aa Aa

مصطفی میرسلیم گفته FATF از شفافیت چه می‌خواهد؟ می‌خواهند متوجه شوند که ما چطور تحریم‌های ظالمانه را دور می‌زنیم؟ اجازه نمی‌دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران؛
با پذیرفتنFATF براندازی جمهوری اسلامی محقق می شود

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین جلسه از سلسله جلسات "استدلالِ مصلحت اظهار داشت:

در حال حاضر به واسطه تحریم هایی که به ما اعمال شده در یک وضع غیرعادی قرار گرفتیم. از دولت پرسیدیم که اگر ما FATF را پذیرفتیم و کامل اجرا کردیم از شر تحریمها نجات پیدا خواهیم کرد؟ می توانیم روابط خودمان را به صورت عادی با دنیا انجام بدیم؟ دولت صریحاً به ما گفت که ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم که برای تحریم‌ها راه‌‎حل پیدا شود. اگر شما ضمانتی ندارید چه حُسنی برای ما دارد؟ حال ما با چه امیدی بیاییم خودمان را در قبال این‌ها، خاضع و خاشع کنیم؟ وقتی ما حساب و کتاب خودمان را شفاف کردیم، مشخص می شود چطور تحریمها را دور می زنیم. ما در همین شرایط میلیاردها دلار مبادله می کنیم و در صنعت پتروشیمی یا فضایی صادرات داریم. مسئولان اصلی FATF آمریکایی هستند و در حقیقت ما باید تمام اطلاعات خودمان را در اختیار آمریکاییها قرار بدهیم. در چنین شرایطی آن‌ها راهش را پیدا می کنند که چطور تحریمها را تشدید کنند. ما حدس می زنیم که نپیوستن به FATF ممکن است مشکل ایجاد کند ولی یقین داریم که پیوستن به آن، برای ما مشکل درست می کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی اظهار داشت:

در مجمع، موضوع برای همه مشخص است. همه به فکر این هستند که ما کمتر خسارت ببینیم. بحث این نیست که ما ضرر نکنیم. بحث این است که ضرر کدام کمتر است. تکلیف FATF معلوم است. شورای نگهبان رد کرده و مجمع هم این موضوع را به مصلحت نظام ندیده ولی دولت می گوید که شرایط تغییر کرده است. اگر دولت استدلال قوی داشته باشد و ما تجزیه و تحلیل کنیم و قانع شویم، تصویب می شود. خواهان این تجدید نظر هم ما نیستیم، دولت است. جمهوری اسلامی از این لحاظ که بتواند نیازهای اصلی خودش را برطرف بکند، مشکلی ندارد. وقتی که همچنان تحریمهای آمریکا وجود دارد اصلاً FATF معنایی ندارد. بحث اینکه جمهوری اسلامی نمی خواهد نیست، ما می توانیم در وضع مقررات شفافیت، از آن‌ها سخت‌گیرتر باشیم. این موضوع در حال حاضر باعث می شود که ما با ساده لوحی، خودمان را بیشتر در اختیار دشمن قرار بدهیم. پذیرش FATFیعنی قبول کنیم که فشار تحریم‌ها بر ما تشدید شود. هدف ویژه آن‌ها، براندازی جمهوری اسلامی است و با پذیرفتنFATF این محقق میشود بعضی ها هم که اصلاً اعتقادی به این چیزها ندارند، می‌گویند که بیایید تن در بدهید، مردم در فشارند این‌ها اصلاً اعتقادی به نظام ندارند ما که نمیتوانیم پایه های نظام را سست بکنیم به جهت اینکه عده ای خیلی اعتقادی ندارند و دایه دلسوزتر از مادر می شوند. کشورهای حامی FATF علناً گروه‌های تروریستی را در کشورهای دیگر اعمال می‌کنند و سرمنشأ این فعالیت‌ها هستند. ما با شفافیت مخالف نیستیم، خیلی هم عالی هست، ما سنگ شفافیت را به سینه می‌زنیم و از آن دفاع می‌کنیم ولی FATF از شفافیت چه می‌خواهد؟ می‌خواهند متوجه شوند که ما چطور تحریم‌های ظالمانه را دور می‌زنیم؟ اجازه نمی‌دهیم، ما با این مسئله مخالف هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان