ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 6:11

ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت

شماره: 9316
Aa Aa

پیش تر این نهاد هشدار داده بود که اگر تا قبل از بهمن ماه کنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم نهایی نشوند کلیه اقدامات مقابله‌ای وضع خواهند شد.

دیده‌بان کارگروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد؛
ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت

کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF ) از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان کارگروه ویژه اقدام مالی از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه این گروه در پی عدم تصویب "تامین مالی تروریسم" در این کشور خبر داد.

در بخشی از بیانیه‌ کارگروه ویژه اقدام مالی آمده: «کشورها باید قادر باشند خودشان اقدامات تقابلی را مستقل از هر گونه درخواست از سوی FATF اجرا کنند».

این تصمیم پس از سه سال هشدارهای پیاپی کارگروه ویژه اقدام مالی مبنی تصویب لایحه تامین مالی تروریسم در ایران اتخاذ شده است.

گروه ویژه اقدام مالی تایید کرده که در مردادماه و دی ماه سال گذشته دو اصلاحیه قانونی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به تصویب نهایی رسیدند و دو لایحه کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس ایران به تصویب رسیده اما مراحل لازم الاجرا شدن نهایی را طی نکرده‌اند.

پیش تر، این نهاد بین‌المللی هشدار داده بود که اگر تا قبل از بهمن ماه دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم نهایی نشوند کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت کشورمان به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان