بخشی از نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عقب نشینی کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:45

بخشی از نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عقب نشینی کردند

شماره: 16792
Aa Aa

سخنگوی کرملین نیز گفته بازگشت برخی از نیروها به پایگاه‌های خود پس از رزمایش غیر عادی نبوده و اتهامات حمله روسیه به اوکراین بی اساس است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛
بخشی از نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عقب نشینی کردند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که یگان‌های نظامی جنوب و غرب روسیه پس از رزمایش‌ها بازگرداندن نیروهای خود به مکان‌های استقرار دائمی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:

مجموعه رزمایش‌هایی که تقریباً همه بخش‌ها و نیروی دریایی را شامل می‌شود ادامه دارد. یگان‌های بخش‌های نظامی جنوب و غرب پس از تکمیل وظایف خود حرکت به سمت پادگان‌های نظامی خود را آغاز کرده‌اند.

وادیم آستافیف، یک سخنگوی ارتش روسیه نیز گفت:

نیروهای منطقه نظامی جنوبی روسیه پس از رزمایش از کریمه به پایگاه‌های خود بازمی‌گردند. یگان‌های منطقه نظامی جنوبی که وظایف خود را در چارچوب تمرین‌های تاکتیکی برنامه‌ریزی شده در پایگاه‌های آموزشی تسلیحات ترکیبی شبه جزیره کریمه تکمیل کردند شروع به بازگشت به مکان‌های استقرار دائمی کردند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سؤال که آیا بازگشت واحدهای نظامی به معنای کاهش تنش است گفت:

هیچ چیز غیر عادی در بازگشت برخی از نیروها به پایگاه‌های خود پس از رزمایش وجود ندارد. ما همیشه گفته‌ایم که پس از پایان رزمایش و پایان یک بازه زمانی مشخص، نیروها به محل استقرار دائمی خود برمی‌گردند، این بار هم این اتفاق می‌افتد. اینجا هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. این یک امر عادی است. اتهامات مربوط به حمله روسیه به اوکراین چیزی نیست جز یک کارزار بی‌سابقه برای ایجاد تنش و تشدید اوضاع. در واقع، کل جهان به این دلیل در آشفتگی است و در واقع، این چیزی نیست جز یک کمپین اطلاعاتی بی‌اساس و کاملاً بی سابقه برای تحریک و تشدید تنش در اروپا.

  •  

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه خواهان جنگ نیست.

او در نشست مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان در کاخ کرملین گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و به همین دلیل ایده تضمین های امنیتی را مطرح کرده است.

وی در مورد احتمال آغاز جنگ در اروپا گفت که یک جنگ در گذشته در اروپا رخ داده است که ناتو آن را علیه بلگراد (حمله ناتو به یوگسلاوی سابق در سال ۱۹۹۹) آغاز کرد. 

پوتین گفت:

به تعویق افتادن عضویت اوکراین در ناتو وضعیت را تغییر نمی دهد و ما خواهان حل این مساله در زمان حاضر هستیم. 

پوتین درباره قطعنامه صادره ازسوی دومای روسیه که از رئیس جمهوری روسیه خواهان به رسمیت شناختن استقلال مناطق خودخوانده دونتسک و لوگانسک شده گفت:

نمایندگان دومای روسیه از خواسته های رای دهندگان خود اطلاع دارند که با ساکنان منطقه دونباس ابراز همدردی می کنند. آنچه که در منطقه دونباس (منطقه مناقشه در شرق اوکراین) می گذرد نسل‌کشی است. 

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

  •  

مرکز امنیت اطلاعات اوکراین اعلام کرد وب‌سایت‌های وزارت دفاع، نیروهای مسلح و دو بانک بزرگ این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

این مرکز اعلام کرد چندین وب‌سایت‌های وزارت دفاع، نیروهای مسلح و دو بانک «پریوات‌بانک» و «اوچادبانک» که از بزرگترین بانک‌های اوکراین به شمار می‌روند هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

مرکز امنیت سایبری اوکراین می‌گوید این حمله ممکن است از خاک روسیه انجام شده باشد.

  •  

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که هیچ گروه تهاجمی نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین وجود ندارد:

در حال حاضر هیچ دلیلی برای اعمال حکومت نظامی در کشور وجود ندارد و شخصا معتقد نیستم که روسیه بتواند به کی‌یف حمله و آن را تصرف کند. ما کاملا از آنچه امروز در خاک کشورمان می‌گذرد و خطرات آن آگاه هستیم اما اوضاع کاملاً تحت کنترل است. امروز نمی‌بینیم که یک حمله گسترده توسط روسیه در ۱۶ یا ۱۷ فوریه برگزار شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان