برکات ولایت فقیه به وُسعت همه دین است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 12:54

برکات ولایت فقیه به وُسعت همه دین است

شماره: 11351
Aa Aa

کاظم صدیقی می گوید با مُهرِ ولایت است که خون های ریخته شده در راه جهاد فی سبیل الله امضا می شود و اگر این امضا نباشد خون انسان به هدر می‌رود.

کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست؛
برکات ولایت فقیه به وُسعت همه دین است

کاظم صدیقی، استاد حوزه علمیه و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت:

همان گونه که قرآن کریم امانت پیامبر (ص) است این انقلاب اسلامی هم امانت امام (ره) و شهداست و خداوند در قرآن با صراحت به ما دستور می فرماید که باید امانت ها را به اهلش واگذار کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی افزود:

تعبیر «أن تؤدّوا الامانات إلی أهلها» در آیه قرآن بر اساس قرائن مختلف نشان می دهد که این امانات، امانات اجتماعی، سیاسی و حُکومتی است و از این رو اگر ما بخواهیم به افراد بی اعتنا به دین و شرع، رأی دهیم قطعا در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

او با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت:

سپردن مسؤولیت های مهم به افراد در انتخابات به ما سپرده شده است و باید از خود سؤال کنیم که آیا در واگذاری امانت های مختلف به افراد دقت لازم را داشته و داریم یا خیر.

وی برکات ولایت فقیه را به وُسعت همه دین دانست و گفت:

فراموش نکنیم که این انقلاب شکوهمند به راحتی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست دهیم. باید مجاهدت ها و صبوری ها را ادامه داد همان گونه که امام راحل (ره) پس از به خاک و خون کشیده شدن مردم در واقعه 17 شهریور فرمودند که دستیابی به تعالی و پیروزی نیازمند تداوم صبوری و مجاهدت است.

صدیقی با اشاره به این که خداوند متعال مالک آسمان و زمین است گفت:

ما امانتدار خداییم و نعمت های الهی امانتی در دست ما است. یکی از اذن های الهی در سوره مبارکه حج، اذن به جهاد و مقاتله و دفاع برای افرادی است که به آنان ظلم شده چراکه حفظ جان و مال و البته حفظ دین خدا واجب است البته با مُهرِ ولایت است که خون های ریخته شده در راه جهاد فی سبیل الله امضا می شود و بهشت را نصیب انسان می کند اما اگر این امضا نباشد، خون انسان به هدر می‌رود.

صدیقی بیان کرد:

باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست. از این رو در این روزها و شب ها باید به این فکر کنیم چه کرده ایم که حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان