تساوی می‌تواند به زنان ضربه بزند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 9:35

تساوی می‌تواند به زنان ضربه بزند

شماره: 14946
Aa Aa

او با بیان این که باید امکان ازدواج در سن باروری انجام شود گفته باید ارزش‌های اخلاقی و دینی زن بودن و مادر بودن تقویت شود.

انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ابراهیم رئیسی؛
تساوی می‌تواند به زنان ضربه بزند

انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در اولین نشست خبری خود قول داد معاون زنان و امور خانواده همه اقشار زنان باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او تأکید کرد:

هر ظلمی به زنان از‌جمله ازدواج پیش از بلوغ جنسی، جسمی، اقتصادی و فرهنگی و محرومیت از فعالیت‌ها اجحاف در حق زنان است اما بسیاری از مسائل ابلاغی حل نمی‌شوند و باید ورود فرهنگی به هر مسئله‌ای را در نظر داشت. با هر نوع ظلمی که به زنان شود و طبیعتا ازدواج قبل بلوغ که این ظلم را مضاعف کند موافق نیستیم. چه این ارتباط در قالب ازدواج و چه ارتباط‌هایی که قانونی نشده باشند در مرحله اول نیاز به کار فرهنگی دارد. یعنی حتی اگر قانون بگذارد و نتوانیم فرهنگ‌سازی داشته باشیم باز کودکانی مورد معامله و اجحاف قرار می‌گیرند. لازم است در این راستا از دو بعد فرهنگی و قانونی برنامه‌ریزی داشته باشیم»‌.

او گفت:

«من در 16سالگی ازدواج کردم اما شرایطی را برای همسرم گذاشتم که شاید زنان 30ساله این شرایط را نگذارند. حق طلاق، تحصیل و کار و... ازجمله حقوق مدنظرم بود. من این حقوق را روی کاغذ نوشتم و خدمت پدرم دادم و ایشان گفتند با همه‌اش موافقم جز طلاق اما چون تو می‌خواهی این را هم لحاظ می‌کنیم. باید پذیرفت که در مسئله زنان و ازدواج رشد فکری بسیار مهم است». 

او افزود:

ما باید روی سبک زندگی‌مان کار کنیم. باید ارزش‌های اخلاقی و دینی زن بودن و مادر بودن تقویت شود. توجه به طبیعت جزو سبک زندگی است که باید به آن توجه کنیم. زنان زیادی اعلام آمادگی می‌کنند که در حوزه سبک زندگی وارد شوند. نباید به دختران ظلم شود. بسیاری فراتر از قانون دختران کودک را به ازدواج درمی‌آورند. کودکان کار هم باید مورد توجه قرار بگیرند. تساوی می‌تواند ضربه‌زننده به زنان باشد. هر کسی باید در جای خودش قرار بگیرد نسبت به نیازها و طبیعتش. با گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

او در پاسخ به پرسشی درباره چرایی مسکوت‌ماندن مطالباتی نظیر گواهینامه موتور، ورود زنان به ورزشگاه‌ها و حذف غربالگری مادران باردار گفت:

«حتما باید کارگروهایی تشکیل شود و کار را تخصصی پیش ببریم و اگر تصمیمی گرفته شد گزارش دهیم. دوست داریم از جلساتی به صورت تریبون باز برای اظهار همه نظرات استفاده کنیم و به صورت تخصصی هم کارگروه‌هایی را برای کودک همسری، غربالگری و بحث حضانت می‌گذاریم».

خزعلی درباره کاریکاتور «آتنا فرقدانی» در وصف انسیه خزعلی و اظهاراتی که در‌خصوص اخراج او از دانشگاه الزهرا توسط انسیه خزعلی می‌شود گفت:

«از شما می‌خواهم پیش از پذیرش هر خبری اسناد بخواهید. آتنا فرقدانی از فارغ‌التحصیلان دوره شبانه دانشگاه ما بودند. به من گفتند ایشان از دانشجویان ممتاز است که می‌تواند بدون کنکور در مقطع فوق‌لیسانس تحصیل کند اما زندان است. ما از خانواده ایشان دعوت کردیم و جزئیات این ماجرا را جویا شدیم و آنها هم نکاتی را مطرح کردند. من در آن جلسه تأکید کردم که حتی اگر خانم فرقدانی زندانی باشد باید تحصیلش را ادامه دهد و ما هم پیگیر پرونده او می‌شویم و خواستیم دراین‌باره پیگیری کنند. بعد از آزادی جلسه‌ای به دفتر من آمدند و قرار شد برای ثبت‌نام در مقطع ارشد به دانشگاه بیایند اما نیامدند. من تمام تلاشم را کردم ولی نتیجه این شد و متوجه شدم ما مأمور به تکلیفیم و نه نتیجه اما دوست داشتم نتیجه غیر این باشد. سندی که در سایت دانشگاه است می‌گوید هنوز ایشان در دانشگاه ثبت‌نام نکرده است. باید سند ارائه دهد که اخراج شده است. بعد هم خانم فرقدانی از من کاریکاتوری کشید که ازقضا من بسیار این کاریکاتور را دوست دارم».

معاون امور زنان و خانواده تأکید کرد:

«جمعیت اختصاص به زنان ندارد و بحث استراتژیک کشور است و در سال‌های متمادی شعار مجامع بین‌المللی این بوده که جمعیت یعنی قدرت و اگر بتوانی جمعیت را حفظ کنی و جمعیت جوان داشته باشی قدرتمندی بنابراین بحث جمعیت مرتبط با کشور و خانواده و مرد و زن است و باید این مسئله به‌عنوان یک حرکت استراتژیک و نگاه دوراندیشانه برای کشور در نظر گرفته شود و تسهیل ازدواج هم برای مردان و هم برای زنان است. اگر در سنی ازدواج انجام نشود ممکن است به تجرد قطعی برسد. باید امکان ازدواج در سن باروری انجام شود. نقش زنان محوری است و باید درمان‌های ناباروری انجام شود. بیمه درصدی از هزینه ناباروری را پوشش می‌دهد که ان‌شاءالله به‌طور کامل پوشش دهد. همان‌طور که تبلیغ شد تا جمعیت کاهش یابد باید تبلیع شود تا ترغیب به جمعیت‌آوری انجام گیرد».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان