ابراهیم رئیسی لغو اجرای سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 21:54

ابراهیم رئیسی لغو اجرای سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد

شماره: 14854
Aa Aa

آموزش‌های مورد نیاز سنین کودکی تا نوجوانی نظیر زبان انگلیسی، روابط افراد و جنسیت‌ها با بهره‌مندی از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد.

با اعلام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران؛
ابراهیم رئیسی لغو اجرای سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران گفت:

هفت مصوبه مهم این شورا ازجمله «لغو اجرای سند ۲۰۳۰» که مدت‌ها بر زمین مانده بود از سوی رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد.

به گزارش اسپادانا خبر، سید سعیدرضا عاملی در یک گفت و گوی تلویزیونی تصریح افزود:

هفت مصوبه مهم این شورا مدت‌ها ابلاغ نشده بود که سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد. این مصوبات شامل «لغو اجرای سند ۲۰۳۰»، «بنیاد ایرانشناسی»، «قانون تشکیل هیئات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی»، «تاسیس گروه برنامه‌ریزی مراکز و موسسه‌های آموزشی و پژوهشی خاص» و «اصلاح و تکمیل آیین نامه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور» و از جمله مهم ترین مصوباتی است که از سوی رییس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

متن مصوبه «لغو سند یا بیانیه آموزش ۲۰۳۰» با امضای رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح ذیل است:
مجلس شورای اسلامی
هیأت وزیران
نهاد ریاست جمهوری
وزارت آموزش و پرورش
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
شورای عالی آموزش و پرورش
مصوبه «لغو سند یا بیانیه آموزش ۲۰۳۰» که در جلسه ۷۹۶ مورخ ۱۳۹۶/۳/۲۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«اسناد و مقررات حاکم و مبنای عمل در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور صرفاً اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و به‌طور خاص سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و اسناد، بیانیه‌ها و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی مزبور، لغو و کان لم یکن می‌باشد. این حکم، مورد التزام کلیه نهادها و دستگاه‌ها خواهد بود.

تبصره ۱ ـ  کارگروه‌های تخصصی مورد نیاز در خصوص موضوعات تخصصی آموزش و پرورش از جمله چگونگی ارائه برخی آموزش‌های مورد نیاز سنین کودکی تا نوجوانی نظیر زبان انگلیسی و آموزش روابط افراد و جنسیت‌های مختلف با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی کشور متشکل از صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و مسئولین نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.

تبصره ۲ ـ کارگروه‌های فوق ظرف مدت زمانی ۴ ماه، بررسی‌های لازم را در زمینه موضوعات تخصصی مزبور انجام و گزارش نتایج آن را برای اتخاذ تصمیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه می‌نماید. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان