تعداد کشته شدگان اعتراضات آبان ایران بیش از سیصد نفر است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:26

تعداد کشته شدگان اعتراضات آبان ایران بیش از سیصد نفر است

شماره: 12470
Aa Aa

ابوترابی خطاب به روحانی گفته او به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید پاسخگوی خون بیش از 300 نفری باشد که در این جریان ریخته شده است.

نماینده نجف آباد در مجلس یازدهم اعلام کرد؛
تعداد کشته شدگان اعتراضات آبان ایران بیش از سیصد نفر است

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس یازدهم در نطق خود در مجلس خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت: 

شما رئیس شورای عالی امنیت ملی هستید و در زمانی که با بدترین مدیریت تصمیم گرفتید کارت سوخت را برگردانید اداره اطلاعات رسما چندین بار اعلام خطر کرد. سپاه هم چندین بار اعلام کرد این شیوه اشتباه است و سه روز قبل از فتنه بنزینی رئیس قوه قضاییه رسما اشتباه بودن تصمیم شما را اعلام کرد اما شما به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی توجه نکردید و در این خصوص از شما هیچ توجیهی پذیرفته نیست و شما به لحاظ مسئول بودن باید پاسخگوی خون بیش از 300 نفر که در این جریان ریخته شد باشید.

به گزارش اسپادانا خبر، پیش تر، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس دهم تعداد کشته شدگان اعتراضات آبان ماه را ۱۷۰ نفر و مجتبی ذالنوری، رئیس وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس تعداد کشته‌های این اعتراضات را ۲۳۰ نفر اعلام کرده بودند.

او گفته بود:

  از این تعداد شش نفر جزو مامورین بودند و «۲۰ درصد هم از نیروهای حفظ امنیت و نظم بودند که عضویت رسمی نداشتند. مثل بسیج و نیروهای مردمی».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران نیز در مصاحبه با «برنامه نگاه یک» گفته بود که ۸۰ درصد کسانی که در اعتراضات آبان سال ۱۳۹۸ کشته شدند با سلاح‌های سازمانی جان باخته‌اند:

«حدود ۴۰ یا ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد کشته‌شدگان افرادی بودند که با سلاح‌هایی کشته شدند که سلاح سازمانی نبود».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان