تمایل ایران برای بازگشت به تعهدات هسته ای نامشخص است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 0:34

تمایل ایران برای بازگشت به تعهدات هسته ای نامشخص است

شماره: 13692
Aa Aa

آنتونی بلینکن گفته ما انگیزه‌ای واقعی داریم که برنامه هسته‌ای ایران را مهار کرده و از آن به عنوان سکویی برای طولانی‌تر و قوی‌تر کردن آن استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد؛
تمایل ایران برای بازگشت به تعهدات هسته ای نامشخص است

وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که در صورت کنترل نشدن برنامه هسته ای ایران مدت زمان گریز هسته‌ای تهران تنها به "چند هفته" خواهد رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به قانون‌گذاران آمریکایی گفت:

مشخص نیست که آیا ایران مایل و آماده بازگشت به پایبندی به تعهدات هسته‌ای خویش هست یا نه. در عین حال برنامه هسته ای این کشور در حال پیشروی است. هرچه این برنامه جلوتر رود زمان گریز هسته‌ای کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد:

طبق گزارشات این زمان در بهترین حالت به چندین ماه رسیده است و اگر این روند ادامه پیدا کند به تنها چند هفته خواهد رسید.

او گفت:

ما انگیزه‌ای واقعی داریم که برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم و سپس از این مسئله به عنوان سکویی استفاده کرده تا ببینیم آیا می‌توان خود همین توافق را طولانی‌تر و در صورت لزوم قوی‌تر کرد یا خیر. ما با متحدانمان که می‌خواستند به این توافق پایبند بمانند در موقعیت بهتری قرار خواهیم داشت تا اصرار کنیم که ایران در مسائل دیگر وارد تعامل شود. جبهه متحدی برای پاسخگو کردن آنها خواهیم داشت.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در توئیتر به ادعاهای بلینکن واکنش نشان داده است.

او نوشت:

هنوز مشخص نیست آیا رئیس‌جمهور آمریکا و بلینکن آماده‌اند سیاست "فشار حداکثری" ترامپ و پومپئو را کنار گذاشته و استفاده از تروریسم اقتصادی به عنوان اهرم فشار برای چانه‌زنی را متوقف کنند یا خیر. ایران به برجام پایبند است. کافی است بند ۳۶ را مطالعه کنید. زمان تغییر مسیر است.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان