جو بایدن‌ بر روی برنامه دفاعی موشکی بالستیک ایران تمرکز کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:20

جو بایدن‌ بر روی برنامه دفاعی موشکی بالستیک ایران تمرکز کند

شماره: 16654
Aa Aa

موشک‌های ایران می تواند متحدان اروپایی واشینگتن و خاک آمریکا را در معرض تهدید قرار دهد و دولت به تحولات اخیر برنامه موشکی ایران پاسخ نداده است.

در نامه جمعی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آمد؛
جو بایدن‌ بر روی برنامه دفاعی موشکی بالستیک ایران تمرکز کند

جمعی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با مذاکرات وین و رفع برخی تحریم های ایران توسط واشینگتن در نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از او خواستند تا روی برنامه دفاعی موشکی بالستیک ایران تمرکز کند.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر گزارش نشریه نشنال ریویو، این قانونگذاران آمریکایی در این نامه که به ابتکار جو ویلسون، رئیس کارگروه امنیت ملی در کمیته تحقیقات جمهوری‌خواهان نوشته شده هشدار داده که دولت به درستی به تحولات اخیر در برنامه موشکی ایران پاسخ نداده است. پنج قانونگذار جمهوری‌خواه دیگر نیز آن را امضا کرده اند.

آنها در نامه خود به آزمایش های پرتاب ماهواره از سوی ایران اشاره کرده و آن را موضوعی موجب نگرانی دانسته‌اند.

جو ویلسون گفت:

دولت جو بایدن راهبرد مشخصی برای رسیدگی به آنچه تهدید موشکی ایران خواند ندارد و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در این برنامه به معنای دستیابی این کشور به موشک‌های قاره‌پیمایی است که قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را خواهند داشت.

این قانونگذاران در نامه خود با ادعای اینکه موشک‌های ایران می تواند متحدان اروپایی واشینگتن و خاک آمریکا را در معرض تهدید قرار دهد آورده‌اند:

دولت بایدن پیشتر نسبت به پرتاب های آزمایشی سال گذشته در ایران ابراز نگرانی کرده بود اما این کافی نیست و باید دست به اقدام زد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان