خبرنگار بدون تقوا گرفتار عذاب الهی می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 22:18

خبرنگار بدون تقوا گرفتار عذاب الهی می شود

شماره: 10871
Aa Aa

سید احمد علم الهدی خطاب به متولیان عزاداری محرم گفته اگر دیدید اقامه عزا برای حفظ اصول بهداشتی زحمت دارد از اصل عزاداری منصرف نشوید.

در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد مطرح شد؛
خبرنگار بدون تقوا گرفتار عذاب الهی می شود

علم‌الهدی در بیست و سومین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد در مورد عید غدیر خم، لزوم برپایی شعائر الهی در محرم، روز خبرنگار و فاجعه بیروت در قالب «خطبه مجازی» جمعه ۱۷ مردادماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام) صحبت کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، گزیده ای از خطبه های وی را خواهید خواند:

* حاکمیت و رهبری امت اسلام در تداوم وحی قابل قبول و پذیرش برای همه مسلمانان هست در غیر این صورت اگر رهبری در تداوم وحی قرار نگیرد، مورد قبول نیست؛ آنچه امروز ما با تمام جوامع و فرق اسلامی‌داریم همین مسئله است. قضیه تاریخ برای ما یک اولویت و اصالت نیست آنچه برای ما مطرح است، یک عقیده، گفتمان و اندیشه است.

*امت را پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) تأسیس کردند. رهبری امت به‌وسیله پیغمبر در واقع آمیختن یک رسالت الهی و یک مأموریت آسمانی با مدیریت جامعه بوده و امروز در جریان رهبری و حاکمیت مدیریت جامعه اسلامی، به‌عنوان یک دکترین سیاسی حساب شده و اخذ شده از قرآن و آموزه‌های پیغمبر اکرم برای ما مطرح هست.

*نباید به خاطر سختی برگزاری، شعائر محرم تعطیل شود. در سایه تعظیم شعائر، دل‌ها تقوا پیدا می‌کند و تقوای دل به تقوای عمل می‌انجامد. از عزیزان سرهیأت ها و عزیزانی که تولیت عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام) را به عهده داشتند، تقاضا دارم این پیش آمد ویروس و بلای منحوس نباید موجب شود اگر دیدید اقامه عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) برای حفظ اصول بهداشتی و حفظ دستورات تشکیلات ستاد مقابله با کرونا زحمت دارد و مشکل هست از اصل عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) خدای‌نکرده منصرف شوید و بگویید امسال که مسائل با این مشکلات روبرو هست ما اقدامات هرساله را از نظر نذورات و شعائر حسینی انجام نمی‌دهیم. این درست نیست.

* شاید این قضایا امتحان الهی است که چقدر پای امام حسین (علیه‌السلام) ایستادید و چقدر در پای عشق ابی‌عبدالله مقاومت نشان می‌دهید. به‌مجرد این‌که مسائلی پیش‌آمده که برنامه عزاداری هزینه بیشتری لازم دارد و زحمت زیادتری دارد شما از اقامه عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) منصرف شوید و بگویید نذر را می‌بریم جای دیگر و در برنامه دیگر، این اشتباه است. نذر باید همان‌طور که نذر شده انجام بگیرد، اگر می‌خواهید به برنامه دیگری منتقل کنید فقط وقتی می‌توانید این کار را انجام دهید که اجرای برنامه مورد نذر شما، ممانعتی داشته باشد، محال باشد و امکان‌پذیر نباشد و در مسئله‌ای که به مورد نذر شما نزدیک‌تر باشد اجرا کنید.

*امروز در شرایطی هستیم که اجرای نذورات حسینی با هیچ مشکلی روبرو نیست، محال هم نیست. هرکس نسبت به سیدالشهدا (علیه‌السلام) نذری، عهدی و برنامه‌ای دارد باید با همان کیفیت، خیلی گسترده‌تر، خیلی جالب‌تر و زیباتر این برنامه را اجرا کند. وقتی ستاد مقابله با کرونا می‌گوید دسته روی و حرکت هیأت‌ها ممنوع است، بدون حرکت و بدون دسته روی نیز امکان دارد؛ به برخی عزیزان که مسؤول این قضیه هستند تذکر دادم که اگر بناست خیابان‌هایی که هیئات دسته روی داشتند، آن خیابان‌ها بین هیئات تقسیم شود، در هر قسمت یک هیأت با حفظ اصول بهداشتی و فاصله معین اقامه عزاداری و سینه‌زنی کند.

* معمولاً در روز خبرنگاران، تجلیل از خبرنگاران و تبیین عظمت جریان و حرفه خبرنگاری، ورد زبان همه هست اما من می‌خواهم یک‌چیز عرض کنم که شاید کمتر گفته می‌شود؛ خبرنگاری ضمن این‌که شغل بسیار با عظمت، مؤثر و ضروری در جامعه ما هست و در توسعه انقلاب و قوانین اسلام ما جریان خبرنگاری حرفه‌ای است که می‌تواند به‌خوبی نقش ایفا کند، عزیزان خبرنگار ما بدانند خبرنگاری یک نقطه امتحان و آزمایش الهی برای آنان در جریان تقوا هست.خبرنگاری با حفظ اصل تقوا، شغلی مقدس است. خبرنگار با حفظ اصول تقوای دینی و شرعی در این شغل مقدس به بالاترین مقام عبودیت حق نائل می‌شود و اگر خدایی نکرده تقوا در اجرای این حرفه وجود نداشته باشد، نه‌تنها این حرفه باعث تعالی نیست بلکه باعث گرفتاری و عذاب الهی خواهد شد و در حساب زندگی به‌عنوان یک خزی در کارنامه عملی‌اش ثبت می‌شود. خبرنگاران عزیز در جریان خبرنگاری تقوا را رعایت کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان