دادگاه هنگامه شهیدی دوباره تشکیل نشد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 20:50

دادگاه هنگامه شهیدی دوباره تشکیل نشد

شماره: 6995
Aa Aa

بنا به گفته ترک همدانی، هنگامه شهیدی ۸ ماه است در انفرادی به سر می برد و از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار نیست.

وکیل مدافع هنگامه شهیدی خبر داد؛
دادگاه هنگامه شهیدی دوباره تشکیل نشد

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که پیشتر ۱۴ اسفند را برای رسیدگی به پرونده هنگامه شهیدی تعیین کرده بود تاریخ رسیدگی را برای مرتبه دوم تجدید و به ۲۸ فروردین ۹۸ موکول کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، مصطفی ترک‌همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی با اعلام این خبر گفت: پیشتر، ۲۵ دی برای برگزاری جلسه رسیدگی تعیین شده بود اما به رغم حضور رئیس دادگاه، نماینده دادستان و من به عنوان وکیل پرونده، موکل را از زندان به جلسه دادگاه نیاوردند.
این وکیل دادگستری افزود: علت حضور نیافتن موکلم در جلسه قبلی را ابلاغ نشدن زمان برگزاری دادگاه به زندان اعلام کردند که یا دفتر شعبه ۳۶ جلسه رسیدگی را به زندان ابلاغ نکرده یا مسئولان بند ۲۴۱ اوین متهم را به دادگاه نیاوردند.
وی اضافه کرد: نهایتاً دادگاه همان موقع ۱۴ اسفند را برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد و موکل از زندان نامه‌ای به ریاست دادگاه نوشت و درخواست کرد که دادگاه زودتر برگزار و تاریخ ۱۴ اسفند به خاطر قرار داشتن در روزهای پایانی سال تغییر یابد.
ترک همدانی گفت: هنگامی که به شعبه دادگاه تجدیدنظر مراجعه کردیم تا طبق اعلام قبلی جلسه رسیدگی به پرونده هنگامه شهیدی برگزار شود بار دیگر موکل را از زندان به دادگاه نیاوردند که قاضی علت آن را موافقت با درخواست متهم برای تغییر زمان محاکمه ذکر و اعلام کرد ۲۸ فروردین ۹۸ برای برگزاری جلسه تعیین شده است.
وکیل مدافع هنگامه شهیدی افزود: متاسفانه قاضی دادگاه برداشت نادرستی از نامه موکل مبنی بر درخواست تغییر زمان محاکمه داشته زیرا موکل خواسته بود جلسه دادگاه زودتر از ۱۴ اسفند برگزار شود نه اینکه به سال ۹۸ موکول شد.
ترک همدانی تاکید کرد: با توجه به اینکه موکل ۸ ماه است در انفرادی به سر می‌برد و شرایط روحی و جسمی خوبی ندارد درخواست تجدیدنظر در زمان محاکمه را دادیم که امیدواریم قبل از پایان سال برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر همان ۲۵ دی جلسه رسیدگی به پرونده موکل برگزار و حتی رأی بدوی عیناً تأیید می شد تخفیفات عفو اخیر رهبر انقلاب شامل حال موکل شده و از زندان آزاد می شد.
سال ۹۵ هنگامه شهیدی به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» دستگیر و پس از ۶ ماه بازداشت موقت با قرار وثیقه آزاد شد.
شهیدی پس از آزادی از زندان در یادداشتی در فضای مجازی که اسفند سال گذشته منتشر شد اعلام کرد: اینجانب «هنگامه شهیدی» هر گونه ارتباط خود را با کانال خبری آمدنیوز تکذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌کنم.
پس از گذشت مدتی، شهیدی به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی مجدد تحت تعقیب قرار گرفت.

پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده توسط مأموران پلیس در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌کرده دستگیر و به زندان معرفی شده است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دهم تیر از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.
بر اساس آنچه پیشتر مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی گفته، افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.
در نهایت پرونده شهیدی برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع و دادگاه پس از برگزاری جلسه محاکمه، متهم را به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.
طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت قطعیت یافتن این حکم، ۷ سال و نیم حبس در خصوص شهیدی اجرا می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان