در توافق تبادل زندانیان از آمریکا تضمین گرفتیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 19:54

در توافق تبادل زندانیان از آمریکا تضمین گرفتیم

شماره: 23109
Aa Aa

کنعانی در خصوص دیوار مرزی سیستان گفته زمینی را به کسی ندادیم که دریافت کنیم| میزان قابل توجهی از منابع مالی موجود در ژاپن را دریافت کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
در توافق تبادل زندانیان از آمریکا تضمین گرفتیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری هفتگی خویش گفت:

تادل زندانیان ایران و آمریکا در چارچوب تفاهم صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت که تضمین لازم را از طرف مقابل دریافت کرده‌ایم:

ایران تضمین لازم برای اجرای مفاد توافقنامه برای آزادسازی زندانیان را از طرف آمریکایی دریافت کرده است.

وی اعلام کرد:

روند قضایی در مورد زندانیان مورد درخواست آمریکا به‌طور کامل انجام شده است.

کنعانی در خصوص آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی نیز گفت:

آزادسازی منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که به دلیل تحریم‌های غیرقانونی و فشارهای دولت آمریکا بر دیگر کشورها و موسسات مالی کشورهای مختلف در مدت بازه زمانی نسبتا طولانی مسدود شده بود در دستور کار جدی دولت و وزارت خارجه قرار داشت. روند مذاکرات در بازه زمانی مختلف و به مدت ۲ سال به طول انجامید. آزادسازی زندانیان و منابع مالی متعلق به دولت و ملت ایران طبق توافق طرفین در چهارچوب تفاهم شده انجام خواهد شد. ایران امکان دسترسی کامل به منابع خود را برای هزینه‌ها و استفاده‌های مدنظر خواهد داشت و کلیه کالاها و مایحتاج غیرتحریمی را از محل این منابع می‌تواند به هر میزانی که نیاز داشته باشد تامین کند و میزان‌های باقیمانده به عنوان سپرده ایران باقی خواهد ماند و به سپرده ایران سود هم تعلق خواهد گرفت. ایران دسترسی برای خرید کالاهای غیرتحریمی را در این زمینه خواهد داشت.

ناصر کنعانی همچنین ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ گفت:

با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست کوردل در لحظات اولیه دستگیر شد و مراجع ذی صلاح به موضوع رسیدگی خواهند کرد. تروریست‌ها درصدد هستند انتقام ضربات سنگینی که نیروهای شجاع ایران به شجره خبیثه و پلید تروریست در سال‌های گذشته وارد کردند را از مردم بگیرند. حمله به زائران بیگناه در حرم شاهچراغ اقدامی انتقامی از سوی تروریست‌ها هست.

او در پاسخ به سوالی درباره دیوار مرزی سیستان گفت:

زمینی را به کسی ندادیم که دریافت کنیم. جمهوری اسلامی ایران حاکمیت کامل خود را بر مرزهای بین‌المللی تعریف شده خود اعمال کرده و می‌کند؛ در این زمینه کسی تردید نکند.

وی همچنین اعلام کرد که میزان قابل توجهی از منابع مالی موجود در ژاپن را دریافت کردیم.

استقبال کنندگان از منافقین منتظر پاسخ ما باشند

او گفت:

به دیگر کشورها هشدار می‌دهیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و از میزبانی از این گروهک تروریستی خودداری کنند. با توجه به تعهداتی که از منظر بین‌المللی و حقوق بین‌المللی کشورها برای مقابله با جریان‌های تروریستی دارند انتظار داریم هیچ کشوری از این گروهک تروریستی استقبال و حمایت نکند. سابقه این گروهک تروریستی کاملا واضح است و اقدامات تروریستی و غیرقانونی دیگری که به عنوان جرم شناخته شده‌اند از جمله حملات سایبری، پولشویی و جنایت علیه اعضای خود سازمان منافقین مشخص است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خوشبین هستم که بخشی دیگر از دارایی‌های ایران در مقطع زمانی آینده نزدیک آزاد شود و رایزنی‌ها و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ادعای شبکه خبری الجزیره مبنی بر این که ۲۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران براساس توافق حاصله آزاد شده است که حدود ۵ میلیارد آن مربوط به دارایی‌های ایران در ژاپن استگفت:
نه عدد ۵ میلیارد را تایید می‌کنم و نه رقم دیگری که اشاره کردید.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان