دور هشتم مذاکرات وین ششم دی ماه از سرگرفته می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1403 - 20:23

دور هشتم مذاکرات وین ششم دی ماه از سرگرفته می‌شود

شماره: 16150
Aa Aa

همزمان وزیر خارجه ایران گفته با صدای بلند می‌گوییم که اگر می‌خواهید نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران برطرف شود تمام تحریم‌های برجامی را رفع کنید.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛
دور هشتم مذاکرات وین ششم دی ماه از سرگرفته می‌شود

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک روز دوشنبه 27 دسامبر در وین تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این بیانیه آمده است:

ریاست کمیسیون مشترک بر عهده انریکه مورا، معاون دبیرکل|مدیر سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا خواهد بود.

در این نشست نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران حضور خواهند داشت.

شرکت کنندگان به بحث در مورد چشم انداز بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و مؤثر این توافق از سوی همه طرف ها ادامه خواهند داد.

  •  

همزمان، امیر عبدالهیان، وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه عراق درباره مذاکرات احیای برجام در وین گفت:

 موضع برخی کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه در مذاکرات سازنده نیست و سه کشور اروپایی تاکنون هیچ ابتکار جدیدی نشان ندادند اما نقش اتحادیه اروپا، جوزپ بورل و انریکه مورا مثبت است.

او ادامه داد:

ایالات متحده نظرات و پیام‌های خود را به شکل non paper اعلام کرده و پاسخ لازم را دریافت می‌کند.

او گفت:

طرف‌های مقابل تردید نکنند که اگر بخواهند یک امتیاز بدهند و ده امتیاز بگیرند ایران زیر بار آن نخواهد رفت. سند ما رسیدن به تعهداتی است که همه طرف‌ها در برجام به آن اشاره کردند. با صدای بلند می‌گوییم که اگر می‌خواهید نگرانی‌ها درباره پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران برطرف شود تمام تحریم‌های برجامی را رفع کنید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان