دولت ایران می گوید تغییر در شاکله بودجه را نمی پذیرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:58

دولت ایران می گوید تغییر در شاکله بودجه را نمی پذیرد

شماره: 12525
Aa Aa

روحانی گفته دولت با هر تغییری که موجب گرانی کالاهای اساسی، نگرانی افکار عمومی و عواقب سوء در زندگی و معیشت مردم باشد مخالف است.

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛
دولت ایران می گوید تغییر در شاکله بودجه را نمی پذیرد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت:

دولت با هدف آرامش بخشی به بازار و اقتصاد کشور با برنامه ریزی جهت زمینه سازی ثبات در حوزه توسعه ای و معیشت مردم در سال جاری، تبعات جنگ اقتصادی را به حداقل رسانده و آثار تحریم ها را با حداکثر توان خنثی کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی اظهار کرد:

دولت در بودجه ۱۴۰۰ مراقبت کرده است که از پول فقرا به نفع دستگاه های خاص هزینه نشود. دولت با توجه به افق امید بخش پیش رو، ریل گذاری در بخش های خرد و کلان اقتصاد کشور با هدف تاثیر مثبت در معیشت و زندگی مردم بودجه سال آینده را تنظیم و به مجلس عرضه کرد.

روحانی خاطرنشان کرد:

بی تردید دولت با هر تغییری که موجب گرانی کالای مورد نیاز مردم و نگرانی افکار عمومی و دارای آثار تورمی و عواقب سوء در زندگی و معیشت مردم باشد و موجب کاهش ارزش پول ملی شود، مخالف است.  سخنانی که علامت افزایش قیمت در سال آینده را به بازار بدهد، بلافاصله و به طور مستقیم، فشار بر اقشار کم درآمد را افزایش می دهد و در شرایطی که همه عوامل، روند کاهش تورم را نشان می دهد نباید مجددا به التهاب تورمی دامن زده شود. 

روحانی اظهار داشت:

دولت در عین حال که آمادگی خود را برای تعامل و همکاری با مجلس اعلام کرده است، وظیفه خود می داند بر اساس شناخت عملیاتی و عینی از نیازها و اقتضائات اقتصاد جامعه و همچنین الزامات معیشتی و توسعه ای کشور، تغییر شاکله بودجه را نپذیرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان