روحانی از دولت جدید آمریکا خواست در برابر قانون تسلیم شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:09

روحانی از دولت جدید آمریکا خواست در برابر قانون تسلیم شود

شماره: 12721
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته وقتی کار را شروع کردیم نمی‌دانستیم دیوانه ای در آمریکا سر کار می‌آید و جنگ بی‌نظیری را در تاریخ علیه ملت ایران آغاز می کند.

در آیین بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی؛
روحانی از دولت جدید آمریکا خواست در برابر قانون تسلیم شود

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آیین بهره برداری ویدئوکنفرانسی از چهار طرح صنعتی و معدنی گفت: هر روز اصرار دارم بخش های متعلق به دولت به مردم واگذار شود چون مردم بهتر می توانند تولید را اداره کنند.ما باید پشتیبان بخش خصوصی کشور باشیم و به برنامه ریزی برای امور اجرایی کشور بپردازیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

در طول این دولت توانستیم در بخشی از این زنجیره ها بیش از ۷۰ درصد و بخشی هم بیش از ۸۰ درصد رشد و توسعه داشته باشیم آن هم در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا که این یکی از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است که در هیچ شرایطی تسلیم نمی شوند. مردم شرایط سیاسی و اقتصادی را به طور کامل احساس می‌کنند البته مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند.

رییس دولت دوازدهم گفت: وقتی کار را در دولت دوازدهم شروع کردیم نمی‌دانستیم دیوانه ای در آمریکا سر کار می‌آید و جنگ بی‌نظیری را در تاریخ علیه ملت ایران آغاز می کند. او فکر می کرد اگر این فشار را به ملت ایران وارد کند، مردم زانو می‌زنند و تسلیم می‌شوند. امروز ملت آمریکا و دولت فعلی این کشور فهمیده است که رئیس جمهور سابق اشتباه کرده و امیدواریم این اشتباهات سریعتر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود. تسلیم در برابر قانون عیب نیست و خجالت نکشیم. تسلیم در برابر زور عیب است؛ اینکه تبلیغات می شود ایران اخیراً اقداماتی انجام داده تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد، نادرست است. ما که نمی خواهیم به آمریکا بگوییم در برابر فشار ما غیرقانونی عمل کند آنچه ما می‌خواهیم قانون است. اجرای مقررات، قوانین، تعهدات و پیمان‌های بین‌المللی جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت‌ها است بنابراین امیدواریم به قانون برگردند و بتوانیم در شرایط بهتر در جهان مراودات و تعاملات خود را خصوصاً در بخش تجاری انجام دهیم.

رییس جمهوری اظهارکرد: 

با وجود همه فشارهایی که دشمن برای متوقف کردن صادرات نفت ما وارد کرد یکی از افتخارات دولت دوازدهم این است که کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه را بدون نفت بستیم. زمانی نفت در ۴۰ یا ۴۴ درصد بودجه نقش داشت. زمانی اثر نفت در بودجه  ۲۰ یا ۱۵ درصد بود. در واقع ما بودجه بدون نفت و اداره کشور بدون نفت را تجربه کردیم و جای نفت را صادرات غیرنفتی گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان