روحانی می گوید به علت شرایط جنگی نتوانسته به وعده هایش عمل کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:21

روحانی می گوید به علت شرایط جنگی نتوانسته به وعده هایش عمل کند

شماره: 8920
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته دشمن می‌گوید که محاسباتش درست نبوده؛ فکر می‌کردند با فشار، مردم برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند.

مردم یکسال و چند ماه به خوبی ایستادگی کردند؛
روحانی می گوید به علت شرایط جنگی نتوانسته به وعده هایش عمل کند

حسن روحانی در آیین روز ملی صنعت پتروشیمی گفت:

در شرایط فشار و تحریم دشمن، مسیر و راهی را که صنعتگران ما انتخاب کرده بودند کارآفرینان به خوبی توانستند ادامه دهند. این برای تاریخ کشور ما کار بزرگی است.

وی افزود: دوران تحریم و فشار و برای ملت ایران به سرخواهد آمد؛ یک روز دیرتر یا زودتر. بدخواهان متوجه شدند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند. آنها می‌خواستند ما برویم سر میزی که هر چه گفتند قبول کنیم این کار نشدنی است. ملت ما در سال ۹۷ و ۹۸ مخصوصا  از ۱۳ آبان به خوبی ایستادگی کردند.

روحانی با بیان اینکه در این یکسال و چند ماه می‌بینیم مردم به خوبی ایستادگی کردند، گفت: این بخش به مردم مربوط است که تحمل و صبرشان بالا برود و بتوانند در شرایط سخت زندگی خود را پیش ببرند. شرایط جنگ با شرایط عادی متفاوت است. برخی می‌گویند چرا نمی‌توانید عین قول‌های خود را عمل کنید ما در شرایط صلح این قول‌ها را داده بودیم بعد وارد جنگ شدیم. ما هم آن را آغاز نکردیم آنها جنگ را آغاز کردند که قامت این ملت بزرگ را بشکنند که شکست خوردند.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس‌جمهور تاکید کرد: این خورده فرمایش‌ها با دولت است و منطقی نیست که بگویند در فروردین ۹۶ با ۹۸ لحن فرق کرده است. این شرایط متفاوت است در همه دنیا شرایط جنگ ویژه است. از سال ۹۷ شرایط جنگ خاص بود. می‌خواستند همه دنیا را وادار کنند علیه ما باشند یا جنگ را حقوقی کنند. همه نهادهای بین‌المللی علیه ما باشند شکست خوردند در جنگ اقتصادی هم هدفشان حاصل نشده و نخواهد شد در نیازمندی ضروری نمی‌گذاریم مردم دچار مشکل شوند آمار ما در تابستان نشان داد روند ما رو به رشد است.

رئیس‌جمهور گفت: وقتی اشتغال مسیر خود را طی می‌کند، یعنی تولید در مسیر است؛ تولید نباشد اشتغال هم نخواهد بود. وقتی توانستیم تورم شدیدی که پایان پارسال شروع شد را تا حدی در بهار مهار کنیم و نگذاریم با آن سرعت حرکت کند؛ این به معنی ناموفق بودن دشمن بود. امسال شرایط ما در خصوص رشد منفی هم متفاوت است و برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم که رشد ما منفی نباشد. همه رهبران بزرگ کشورهای خارجی به صراحت می‌گویند که هم آمریکا اشتباه کرد و هم ناموفق بوده و در جلسات خصوصی خود آنها هم می‌گویند که محاسباتشان درست نبوده و فکر می‌کردند با فشار، مردم بعد هفت تا هشت ماه برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند.

وی ادامه داد: ‌مردم ما می‌فهمند چه کسی بر آنها فشار آورده؛ ‌اگر ما آغازگر جنگ بودیم مورد سوال قرار می‌گرفتیم و می‌گفتند چرا آنچه تعهد کردید زیر پا گذاشتید. در مسیر موفقیت اولین عاملی که ما را موفق کرده حضور شجاعانه مردم در صحنه و آگاهی مردم و هوشیاری مردم در صحنه بوده است. مردم راه خود را تشخیص دادند و این همه ابزاری که در اختیار آنها است نتوانست ملت ما را منحرف کند.

رئیس‌جمهور افزود: صف دوم این موفقیت سرداران اقتصاد هستند؛ یعنی آنها فکر کردند درآمد نفت خام ما را کاهش دهند درآمد ارزی ما دچار اختلال می‌شود. آنها روی نفت خام فشار آوردند و از این طرف براساس آمار صنعتگران پتروشیمی در خط مقدم هستند و در میان درآمدهای صادراتی غیرنفتی پترورشیمی در خط جلو است. رئیس بانک مرکزی اعلام کرد ۲۰ درصد نیازهای ارزی کشور را پتروشیمی تامین می‌کند و در سامانه نیما نیز ۵۰ درصد ارز توسط این صنعت تامین می‌شود.

روحانی گفت: البته وقتی صنعتی در خط مقدم است و بار مسئولیت کشور را بر عهده دارد، وظیفه همه ما هم حمایت است. همه باید از آنهایی که به صحنه آمدند و این افتخار بزرگ را نصیب صنعت کشور کردند، حمایت کنیم. کلمه جهش به نظر من لایق حرکت این صنعت است؛ وقتی می‌گوییم جهش یعنی از حرکت عادی سریع‌تر حرکت می‌کند.  در جهش دوم آمار و ارقامی که ارائه شد یعنی تا پایان جهش دوم محصولات پتروشیمی ما ۱۰۰ میلیون تن شده یعنی دوبرابر می‌شود.

.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان