ظریف: پادشاهان ایران یهودیان را از بردگی نجات دادند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:16

ظریف: پادشاهان ایران یهودیان را از بردگی نجات دادند

شماره: 7168
Aa Aa

وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعای پومپئو نوشته: برخی به قصد ایران‌هراسی دست به تحریف تورات می‌زنند؛ از شاه ایران در تورات به عنوان مسیح یاد شده.

پومپئو گفته خداوند ترامپ را برای نجات اسرائیل فرستاده؛
ظریف: پادشاهان ایران یهودیان را از بردگی نجات دادند

به گزارش اسپادانا خبر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت:

 بر اساس تورات، پادشاهان ایرانی یهودیان را از بردگی و نسل‌کشی نجات داده‌اند؛ برخی به قصد گسترش "ایران‌هراسی"، دست به تحریف تورات می‌زنند.ساکنین صحرای نگب از نسل‌کشی یهودیان استقبال کرده‌اند نه ایرانیان امپراتوری پارس.

وزیر خارجه ایران نوشته که شاه ایران، تنها خارجی کتاب تورات است که از او به عنوان "مسیح" یاد شده است.

پیشتر، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه مسیحی گفته بود: این امکان وجود دارد که دونالد ترامپ از سوی خدا فرستاده شده باشد تا اسرائیل را از شر ایران نجات بدهد.

این ادعای پومپئو همزمان با عید پوریم یهودیان - نجات یهودیان از نسل‌کشی به کمک یک ملکه هخامنشی به نام استر - بیان شده و وزیر خارجه آمریکا دونالد ترامپ را با این شخصیت مقایسه کرده است.

او با قدردانی از تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا گفته ترامپ می‌خواهد مطمئن باشد این دموکراسی در خاورمیانه، این دولت یهودی، برقرار می‌ماند.

پومپئو ادعا کرده که  اگر دونالد ترامپ در زمانی مثل این سر برآورده باشد، درست مثل ملکه استر، برای کمک به مردم یهود از خطر ایران است؛ به عنوان یک مسیحی، من صد در صد فکر می‌کنم که چنین چیزی ممکن است. من مطمئنم که اینجا کار خدایی در جریان است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان