ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:27

ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم

شماره: 17046
Aa Aa

او گفته شرایط اقشار ضعیف جامعه مناسب نیست و باید فکری برای آنان کرد؛ علی (ع) طاقت نداشت که در حکومت او یک شکم گرسنه باشد.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری؛
ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در آغاز اجلاسیه دو روزه این مجلس اظهار کرد:

الان آخر سال است و ما باید هرکاری می‌توانیم برای افراد فقیر و کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند انجام دهیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

«من نگران اقشار ضعیف جامعه و محرومان هستم». شرایط اقشار ضعیف جامعه مناسب نیست و باید فکری برای آنان کرد. مبادا در پایان سال کسانی پیدا شوند که غذای مناسب نداشته باشند. خدا کمیته امداد را خیر دهد که به این اقشار کمک می‌کند اما این خیلی کم است. حکومت علوی که دنبال آن هستیم باید نشانه‌های آن را هم داشته باشد. علی (ع) طاقت نداشت که در حکومت او یک شکم گرسنه باشد یا کسی باشد که آب نوشیدن نداشته باشد یا سرپناهی به او متعلق نباشد. این معنای حکومت علوی است. امیدوارم ما هم بتوانیم راه علی (ع) را طی کنیم که راه سختی است و ریاضت می‌خواهد. این آرزوی ماست که در این مسیر حرکت کنیم. من خجالت می‌کشم از این حرفی که می‌زنم. گوینده باید خودش در این مسیر حرکت کند ولی در هر صورت این آرزو است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

وی گفت:

«ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم». این جزو وظایف ماست که آنان را سیر کنیم و این حداقل کار است. ما باید پوشاک، درمان و بهداشت آنان را هم تامین کنیم اما لااقل در پایان سال که همه شادی می‌کنند و سفره‌های رنگین می‌اندازند ما یا شکم گرسنه‌ای نداشته باشیم یا آن را به حداقل برسانیم. مسئولان در این زمینه تلاش و کوشش و پیگیری جدی داشته باشند و اولویت‌ها را در نظر داشته باشیم که در این زمینه اولویت با ایتام، سادات و خانواده‌های عائله‌مند است. امکانات ما خیلی محدود است اما خدا در حد امکانات ما به ما تکلیف کرده است. هرکار می‌توانیم انجام دهیم و از خدا هم مدد بخواهیم تا در این زمینه موفق باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان