متاسفانه هنوز بسیاری به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 0:21

متاسفانه هنوز بسیاری به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند

شماره: 13241
Aa Aa

روحانی گفته مذاکرات حدود ۶۰، ۷۰ درصد پیشرفت داشته و اگر آمریکایی ها در چارچوب صداقت حرکت کنند در زمان کوتاهی به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس جمهور ایران در دیدار فعالان سیاسی؛
متاسفانه هنوز بسیاری به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار جمعی از فعالان سیاسی گفت:

در وین قدرتمندتر از گذشته مذاکره می کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس جمهور ایران اظهار داشت:

مذاکرات حدود ۶۰، ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و اگر آمریکایی ها در چارچوب صداقت حرکت کنند در زمان کوتاهی به نتیجه خواهیم رسید. در مذاکرات عجله نداریم اما از فرصت حداکثر استفاده را خواهیم کرد. چارچوب تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری درمورد مذاکرات را کاملا حفظ کرده ایم و در همان چارچوب حرکت می کنیم. هرگونه سخن و حرکتی که به دروغ گفته شود و مردم را مایوس و بی نشاط کند یک خیانت بزرگ است.

رییس جمهور گفت: تلاش خواهیم کرد کرونا مانع از حضور مردم در انتخابات نشود و همه تهمیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.

 وی تصریح کرد: دولت از هر تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری برگزار شود که در اینصورت انتخابات موجب تقویت و استواری بیشتر نظام و تقویت نقش ما در منطقه خواهد شد. متاسفانه هنوز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایام انتخابات می‌شنویم که عده زیادی به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند. باید به جایی برسیم که دنبال انتخاب بین خوب و بهتر باشیم. برای این مهم باید به جایی برسیم که نامزدهای انتخابات از طرف احزاب معرفی شوند و نماینده حزب باشند و مردم نیز بین استراتژی و برنامه‌ها دست به انتخاب بزنند. در این زمینه قانون اساسی ما باید تفسیر شود. قانون اساسی در اصل ۱۳۴ به صراحت می‌گوید که برنامه و خط مشی با رییس جمهور است و مردم هم بر همین مبنا می‌آیند و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند. مجلس شورای اسلامی نیز در زمان بررسی صلاحیت وزرای کابینه هم برنامه‌ها را بررسی می‌کند و هم افراد را. باید این ابهامات برطرف شود. مردم به برنامه‌های رئیس جمهور رای می‌دهند، مجلس نیز برنامه‌های هیات دولت را بررسی می‌کند و آن وقت دوباره برنامه ۵ ساله نوشته می‌شود.

رییس جمهور با بیان اینکه نظر بنده درباره قانون اساسی روشن است، اظهار داشت:

باید قانون اساسی تفسیر شود تا مشخص شود مردم پای صندوق آرا به چه چیز رای می‌دهند؛ به فرد، به برنامه یا به حزب؟ باید ببینیم مشکلات کشور در داخل و خارج آیا با تعادل و اعتدال حل می‌شوند یا با افراطی‌گری؟ آیا مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی با تعامل سازنده حل و فصل می‌شوند یا رویکردهای دیگر؟ دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر مبنای تشخیص همین نکته که مشکلات کشور از مسیر تعادل و اعتدال در داخل و تعامل سازنده با جهان رفع خواهند شد، عمل کرد. دولت تدبیر و امید با تکیه بر این مشی دستاورهای بزرگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، دفاعی، سیاسی و بین‌المللی به دست آورد که برجام یکی از بزرگترین این دستاوردهاست و امروز پس از همه اتفاقاتی که پیرامون آن رخ داده هنوز بهترین چارچوب برای حل و فصل مسائل در عرصه بین‌المللی است.

روحانی اظهار داشت:

حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز به اندازه دوران جنگ اقتصادی، تحت فشار قرار نگرفته بودیم اما امروز به مدد مقاومت مثال‌زدنی ملت و تحت رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری از پیک مشکلات عبور کرده‌ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان