نشست تجاری اروپا و ایران به تعویق انداخته شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:37

نشست تجاری اروپا و ایران به تعویق انداخته شد

شماره: 12127
Aa Aa

فرانسه می گوید در پی اعدام غیرقابل قبول روح الله زم در کنار آلمان، اتریش و ایتالیا حضور سفرایش در ایران برای نشست تجاری را لغو می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه در توئیتی نوشت؛
نشست تجاری اروپا و ایران به تعویق انداخته شد

کمیته برگزاری نشست تجاری اروپا و ایران اعلام کرد کنفرانس آنلاین سه روزه خود را به تعویق انداخته‌ است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورو نیوز، این کمیته دلیلی برای تعویق این نشست را اعلام نکرده اما وزارت خارجه فرانسه در توئیتی نوشته است:

«در پی اعدام غیرقابل قبول روح الله زم، فرانسه در کنار آلمان، اتریش و ایتالیا حضور سفرایش در ایران برای نشست تجاری با ایران را لغو می‌کند.»

کمیته برگزار کننده این نشست گفته است که ۳۳۰۰ نفر از ۴۰ کشور برای حضور در این نشست ثبت‌نام کرده‌اند.

پیش از اعلام رسمی تعویق این نشست، پاتریک وینتور، سردبیر بخش دیپلماتیک روزنامه گاردین که قرار بود مدیریت بحث‌ها در نشست را بر عهده داشته باشد در توییتی اعلام کرد که «پس از اعدام ...روح الله زم این نشست را مدیریت نخواهد کرد».

وی تاکید کرد:

«مطمئن هستم که سفرای حاضر درباره اینکه چگونه تجارت باید مشروط به احترام به حقوق بشر باشد بحث می‌کنند.»

روح‌الله زم، موسس کانال تلگرامی «آمدنیوز» بامداد شنبه ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) اعدام شد. قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ایران، تیرماه امسال ۱۳ مورد اتهامی روح الله زم را مصداق فساد فی‌الارض تشخیص داد و وی را به اعدام محکوم کرد.

این همایش با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز بین‌المللی (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا، همایش بزرگ تجاری ایران-اروپا (Iran-Europe Business Forum) و با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، سازماندهی شده بود. در این همایش که با کمک موسسه «آمبروزیتی» ایتالیا در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه برنامه ریزی شده بود، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و قرار بود نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار کنند. نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین نشست‌های اختصاصی درخصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات( ICT) از جمله رویدادهای اصلی این اجلاس عنوان شده بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان