«جمشید شارمهد» را اعدام نکنید | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 0:09

«جمشید شارمهد» را اعدام نکنید

شماره: 22121
Aa Aa

ایران باید به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد و از ابزارسازی اتباع اتحادیه اروپا دست بردارد| همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی شتاب بیشتری گرفته و  ایران باید به این کار ادامه دهد.

جوزپ بورل در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان؛
«جمشید شارمهد» را اعدام نکنید

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر از گفت‌وگوی تلفنی خویش با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، بورل نوشته است که در این تماس تلفنی اعدام حبیب چعب، سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال و شهروند دوتابعیتی ایرانی -سوئدی را محکوم کرده و از تهران خواسته است تا جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر را اعدام نکند.

وی در پیامی دیگر نوشت که همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تازگی شتاب بیشتری گرفته است یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در گفت‌وگوی بین دو طرف بود.

این مقام اروپایی افزود:

تاکید کردم ایران باید به این کار ادامه دهد.

بورل با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد:

تاکید کردم که ایران باید به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد و از ابزارسازی اتباع اتحادیه اروپا دست بردارد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت:

اصل گفت‌وگو بر اساس احترام متقابل گامی مهم و تعیین کننده برای رفع موانع و حرکت به سمت جلو در مسیر مناسبات اروپا و ایران است. برداشت ما این است که طرف های مقابل در مسیر برداشتن گام های مثبت قرار دارند.

او گفت:

برخی مقامات اروپا به‌جای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذراند متأسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان