یک مهاجم مسلح به سفیر ایران در دانمارک حمله کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 8:20

یک مهاجم مسلح به سفیر ایران در دانمارک حمله کرد

شماره: 19733
Aa Aa

مهاجم با سلاح سرد پس از ورود به محوطه سفارت ضمن تهدید نادی پور اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروها در پارکینگ کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد؛
یک مهاجم مسلح به سفیر ایران در دانمارک حمله کرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با انتشار پیامی در اینستاگرام به ورود یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت این کشور در دانمارک و حمله به خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او نوشته است:

در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به خانم نادی پور سفیر کشورمان در کپنهاگ با ایشان به‌صورت تلفنی گفتگو کردم. الحمدلله حال عمومی -و نه وضع روحی- خانم سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است. بر اساس اظهارات خانم نادی پور فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت در حالیکه سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید ایشان اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ کرد.

متأسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک بموقع در محل حاضر نشد. مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و آن هم سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک می شود و پلیس بموقع در محل حضور پیدا نمی کند. عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ بر عهده دولت دانمارک بوده است.

  •  

سفیر دانمارک توسط مدیرکل اروپای غربی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

در این دیدار مراتب اعتراض رسمی به عدم تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌های ایران به اطلاع سفیر دانمارک رسید.

تأکید شد وفق کنوانسیون وین مسئولیت دولت میزبان در این باره روشن است و قویاً انتظار می‌رود دولت دانمارک به تعهدات بین المللی خود در مورد تامین امنیت اماکن دیپلماتیک پایبند باشد.

سفیر دانمارک در پاسخ، ضمن عذرخواهی از اتفاق به وقوع پیوسته تاکید کرد: تمهیدات امنیتی پس از این حادثه تقویت شده و ادامه خواهد یافت.

وی افزود:

مراتب را سریعاً به کپنهاگ منعکس خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان