وزارت دفاع ایران: راهزنی دریایی انگلستان را تحمل نخواهیم کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 9:41

وزارت دفاع ایران: راهزنی دریایی انگلستان را تحمل نخواهیم کرد

شماره: 8041
Aa Aa

امیر حاتمی می گوید: اقدام تحریک آمیز انگلستان در جبل الطارق علیه نفتکش ایران مغایر با موازین بین المللی و یک نوع راهزنی دریایی است.

در تامین امنیت مرزها با هیچ کس مسامحه نمی کنیم؛
وزارت دفاع ایران: راهزنی دریایی انگلستان را تحمل نخواهیم کرد

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در آئین الحاق شناورهای گشتی کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به نقش خطیر و حساس نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اظهار داشت:

مأموریت یگان مرزبانی دریایی جمهوری اسلامی به خصوص در حوزه مرزهای دریایی میهن اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاکنون توانسته است با اقتدار رسالت خود را در حراست از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تولید امنیت به مرحله اجرا گذاشته و هر گونه گزندی را با هوشمندی و هوشیاری دفع کند. 

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر دفاع ایران گفت: 

ایران به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک خود با ۱۲ کشور دارای مرز آبی است و بر این اساس ضروری است تا یگان‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از قابلیت و توانمندی‌های ویژه‌ای برای اجرای مأموریت‌های خطیر خود برخوردار باشند. لذا اساس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با تمام توان آماده است تا در راستای افزایش توان رزم نیروی انتظامی در حوزه دریایی، حفاظت و صیانت از آب‌های ایران اسلامی یگان مرزبانی دریایی نیروی انتظامی را با به روزترین تجهیزات مجهز و تسلیح کند.

امیر حاتمی اظهار کرد: شناور کلاس حیدر با فرم بدنه ویژه از جنس آلومینیوم دریایی با قابلیت هیدرو دینامیکی بالا دارای ویژگی‌های تعادل در فورس های بالا و دریای مواج ، متناسب با قابلیت‌های مورد انتظار از شناورهای sAR و ویژهSelf-righting جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور حتی در زاویه رول بالا (۱۸۰ درجه‌ای) ساخته شده و در کشورهای مختلف جهان با مأموریت جستجو و نجات و نیز گشت و کنترل و بازرسی دریایی مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس نیاز دریایی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مأموریت طراحی ساخت و تولید این شناور با رویکرد بومی‌سازی و بهبود ویژگی‌های فنی و عملیاتی شناور مانند سرعت در دریایی، قابلیت حرکت در موج قابلیت زیست و همچنین ارتقا ویژگی‌های رقابتی در مقایسه با شناورهای موجود در دنیا به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع واگذار و چند مورد از این شناور از سال ۹۶ تکمیل و پس از انجام آزمایش‌های ساحل و دریا مراسم الحاق این شناور به نیروی انتظامی برگزار شد. تجهیزات و سامانه‌های اصلی به کار رفته در این شناور از قبیل سامانه رانش به دست متخصصان داخلی و متناسب با استانداردهای روز جهان طراحی و تولید شده است، قطعات زیرسامانه‌ها و فناوری‌های به کار رفته در شناور کلاس حیدر بسیار پیشرفته و مدرن است و از فناوری‌های استفاده شده در این شناور می‌توان در توسعه طرح‌های مربوط به شناورهای آمبولانس، آتشخوار، گشت، مبارزه با قاچاق، شناورهای گارد ساحلی و همچنین شناورهای با مأموریت نظامی و حمل تسلیحات بهره برد.

وزیر دفاع ایران گفت: ما بیش از ۳۰ محصول در حوزه صنایع دفاعی دریایی در ارگان‌های مختلف اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به کار می‌گیریم و توانمندی بسیار بالایی در حوزه دریا داریم و با تمام توان از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام سپاه در منهدم کردن پهپاد جاسوسی آمریکا بیان کرد: در همین ایام شاهد یک اقدام مقتدرانه از نیروهای مسلح بودیم که چگونه پدافند قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، تجاوز پهپاد آمریکایی را ناکام گذاشت و با ساقط کردن آن این پیام را به همه مخابره کرد که ایران اسلامی در تامین امنیت مرزها با هیچ کسی مسامحه نخواهد کرد و مقتدرانه از مرزهای هوایی دریایی و زمینی خود دفاع خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت دریایی تلاش های بسیاری کرده و البته کسانی هستند که این امنیت را بر نمی‌تابند و در جهت مخدوش کردن آن گام بر می‌دارند. اقدامات آنها یقین به خود آنها آسیب می زند.

امیر حاتمی با اشاره به اقدامات اخیر نیروی دریایی انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی اظهار کرد:

این روزها شاهد یک اقدام تحریک آمیز از سوی دولت انگلستان در جبل الطارق علیه نفتکش جمهوری اسلامی ایران هستیم. این اقدام مغایر با موازین بین المللی و تعهدات کشورهای اروپایی در برجام بوده و یک نوع راهزنی دریایی است. ایران زحمت اقدامات گسترده‌ای را در مقابله با دزدان دریایی انجام داده است. این نوع راهزنی دریایی توسط انگلستان توسط ما تحمل نخواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان