وزیر بهداشت: همه روز‌ها را تبدیل به نوحه خوانی کردن اشتباه است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:18

وزیر بهداشت: همه روز‌ها را تبدیل به نوحه خوانی کردن اشتباه است

شماره: 7527
Aa Aa

سعید نمکی با بیان این که چرا روان پریشی‌ها را جدی نمی‌گیریم گفته بار‌ها از صدا و سیما خواسته تولیدات خود را با پیام‌های شادمان کننده عرضه کند.

مردمان افسرده نیازمند فضای شادمان‌تر هستند؛
وزیر بهداشت: همه روز‌ها را تبدیل به نوحه خوانی کردن اشتباه است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، سعید نمکی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت در زنجان اظهار گفت: 

نمکی از افسردگی به عنوان یکی از عارضه‌های مهم جامعه یاد کرد و افزود: روان‌های افسرده برای انحراف، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، آمادگی دارند. چرا آمار مسمومیت با الکل دست ساز در کشور رو به افزایش است؟ چرا این واقعیت را نمی‌پذیریم که روح‌های افسرده به سوی مواد مخدر گرایش دارند؟ چرا روان پریشی‌ها را جدی نمی‌گیریم و برنامه‌ها را شاد نمی‌کنیم؟ مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که به جامعه یاس و ناامیدی منتقل نکنید و بذر ناامیدی در دل مردم نپاشید.

وی تاکید کرد: بار‌ها از دوستانم در سازمان صدا و سیما خواهش کرده‌ام که تولیدات خود را با پیام‌های شادمان کننده به جامعه عرضه کنید. اینکه آخر یک سریال از سازمان پزشکی قانونی، سازمان بهشت زهرا، مبارزه با مواد مخدر و فلان بیمارستان تشکر کنیم،اشتباه است و اینکه برای مثال از اخبار جهان، فستیوال‌های شادی را که در جهان برگزار می‌شود را کمتر به مردم نشان دهیم و در عوض تمام غم ها، غصه ها، انفجار و خونریزی را به ذهن خسته مردم منتقل کنیم، اشتباه است.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تقویت فضای شاد در جامعه گفت: در عالم تشیع، ۱۴ تولد و ۱۳ وفات داریم؛ یعنی یک شادی اضافه برای مردم داریم اما همه روز‌ها را تبدیل به نوحه خوانی و روضه خوانی کردن اشتباه است. بنده از کودکی با عشق اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ شدم، اما می‌دانم که مردمان افسرده نیازمند فضای شادمان‌تر هستند.

نمکی یادآور شد: حدود ۳۰ سال پیش، پروژه شهر سالم را نوشتیم و در قالب آن، نرده پارک‌ها را جمع کردیم که شهروندان، فضای پارک‌ها را فضای خانه خود بدانند و به روح نوازی رنگ در فضا‌های مختلف، توجه و تمرکز کردیم و الگوی روح نوازی رنگ، توانست مشکلات بهداشت روان کشور را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان