وزیر دفاع ایران فیلم حمله به نفتکش ها را غیر مستند خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 6:20

وزیر دفاع ایران فیلم حمله به نفتکش ها را غیر مستند خواند

شماره: 7912
Aa Aa

امیر حاتمی گفته: زمان فیلم منتشر شده معلوم نیست؛ آمریکایی‌ها زودتر از نیروهای ایران به منطقه‌ای که ادعا می‌کنند فیلمی در آنجا ضبط شده رسیده‌اند.

در واکنش به اتهام‌ علیه ایران درباره حمله به نفتکش ها؛
وزیر دفاع ایران فیلم حمله به نفتکش ها را غیر مستند خواند

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در واکنش به اتهام‌زنی علیه ایران درباره حمله به نفتکشها گفت: اتهام زنی‌ها به نیروهای مسلح ایران و فیلم منتشر شده در رابطه با حادثه رخ داده برای کشتی‌ها در خلیج فارس مستند نیست و ما این اتهام را به صورت قاطع رد می کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با فیلم منتشر شده از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و اتهام زنی به نیروهای مسلح ایران از سوی آمریکا گفت: این اتهام را به صورت قاطع رد می‌کنیم.

وی توضیح داد: نیروهای مسلح و سازمان بنادر پس از وقوع حادثه برای نفتکش‌ها جز نخستین نیروهایی بودند که برای امداد رسانی به سراغ نفتکش‌ها رفتند و در نفتکش نخست ۲۳ نفر را نجات دادند.

وزیر دفاع افزود: زمانی که نیروهای ما برای امداد به سراغ نفتکش دوم رفتند خدمه این کشتی اعلام کردند که شناور دیگری پیشتر به آنها امدادرسانی کرده است و این یعنی اینکه آمریکایی‌ها زودتر از ما به منطقه‌ای که ادعا می‌کنند فیلمی در آنجا ضبط شده رسیده‌اند.

آمریکایی‌ها زودتر از نیروهای مسلح ایران به منطقه‌ای که ادعا می‌کنند فیلمی در آنجا ضبط شده رسیده‌اند. حاتمی با تاکید بر اینکه زمان فیلم منتشر شده معلوم نیست گفت: شناورهایی که برای نجات می‌روند اقدامات متعددی را انجام می‌دهند و محیط را امن می‌کنند و بازدیدهایی دارند؛ ممکن است هر کدام از این اقدامات فیلمبرداری شده و مورد استفاده قرار گیرد اما به هیچ عنوان برای استفاده مستند نیست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت آب‌راه ها را امنیت خود می‌داند زیرا امنیت صادرات و واردات ما به امنیت آب راه‌ها وابسته است. این یک اتهام ناجوانمردانه به نیروهای مسلح ایران است که بیشترین زحمات را برای امنیت منطقه از جمله آب راه‌ها می کشند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: دریا محیط خیلی پیچیده و بزرگی است و امکان دارد در این فضا کسانی که دنبال سو استفاده هستند، چنین اقداماتی انجام دهند.
حاتمی با تاکید بر اینکه ایران کشوری مقتدر، قانونمدار و مسئول است،گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر کاری بخواهد انجام دهد، قطعاً مسئولیت آن را قبول خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما مأموریت‌های متعددی برای مقابله با دزدان دریایی و تأمین امنیت آب راه‌های مختلف انجام داده‌ایم اظهار داشت: چنین اتهام زنی‌هایی در ادامه کارهایی است که برای تخریب انجام می‌دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برخی به دنبال بهره برداری سیاسی از اتفاقات دریای عمان و خلیج فارس هستند گفت: اماراتی‌ها اطلاعات حادثه در بندر فجیره را مدیریت شده بیان کردند؛ این نوع رفتار و انتشار اطلاعات مشکوک را کسانی انجام می‌دهند که می‌خواهند از این اتفاقات استفاده سیاسی کنند.

حاتمی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها راهبردهای خود را تغییر داده اند گفت: آمریکایی ها امنیت آبراه ها را به عنوان یک هدف دنبال می کردند اما رییس جمهوری آمریکا می گوید که امنیت خلیج فارس به آنان ربطی ندارد و این به معنی تغییر راهبرد برای استفاده سیاسی و تحت فشار قرار دادن کشورهایی است که دارای منافعی در آب راه ها هستند این در حالی است که امروز نفت چین، ژاپن، کره و اروپا که جز رقبای آمریکا هستند از این آب راه عبور می کند.

وزیر دفاع توضیح داد: آمریکایی ها با استفاده از چنین حوادثی و فشارهای ناجوانمردانه بر ملت ایران به دنبال زمینه چینی برای ایجاد موج جدیدی از ایران هراسی هستند.

حاتمی استفاده از جنگ های نیابتی راتغییر رویکرد دیگر آمریکا برشمرد و گفت: آمریکایی ها قبلاً دخالت مستقیم در کشورها را در دستور کار داشتند اما در چند سال اخیر از گروه های نیابتی همچون داعش برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اتفاقات اخیر در دریای عمان و خلیج فارس به استفاده از گروه های نیابتی توسط آمریکا شباهت دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ایران اقدامی را علیه صلح و امنیت انجام نمی دهند گفت: حوادث خلیج فارس و دریای عمان موضوعی حساس و مهمی است و باید دنبال شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان