ولادیمیر پوتین می تواند تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه باقی بماند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:04

ولادیمیر پوتین می تواند تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه باقی بماند

شماره: 10464
Aa Aa

در قانون اساسی جدید باور به خدا، مصونیت قضایی روسای جمهور روسیه و ازدواج در مفهوم پیوند بین زن و مرد به عنوان یک الزام طرح شده است.

نتایج همه‌پرسی تغییر قانون اساسی روسیه اعلام شد؛
ولادیمیر پوتین می تواند تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه باقی بماند

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نتایج همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری آلمان، کمیسسون مرکزی انتخابات روسیه بعد از شمارش بیش از ۹۰ درصد از آرای ماخوذه اعلام کرد ۷۸ درصد از رای‌دهندگان با تغییر قانون اساسی موافق و ۲۲ درصد با تغییرات مخالف بودند. ۱۱۰ میلیون نفر واجد شرکت در همه‌‌پرسی تغییر قانون اساس بودند.

قانون اساسی جدید برای پوتین این امکان را فراهم می‌کند که مجددا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند و در نهایت تا سال ۲۰۳۶ در مقام خود باقی بماند. قوانین جدید اختیارات رئیس دولت را گسترش می‌دهد اما همچنین شامل برخی امور اجتماعی مانند تعدیل بازنشستگی سالانه و محدودیت حقوق همجنسگرایان است.

در قانون اساسی جدید باور به خدا، مصونیت قضایی رئیسان جمهوری روسیه، ازدواج در مفهوم پیوند بین زن و مرد به عنوان یک الزام طرح شده است. دولت باید حداقل دستمزد را بالاتر از خط فقر رسمی تعیین کند و به علاوه، مستمری بازنشستگان را بر اساس تورم به طور منظم افزایش دهد. روسیه می‌تواند حکم‌های صادرشده در دادگاه‌های بین‌المللی را که بر خلاف قانون اساسی جدیدش ارزیابی می‌شوند، نادیده بگیرد. همچنین قانون اساسی جدید واگذاری هر قلمرویی از روسیه به هر قدرت خارجی را غیرقانونی اعلام می‌کند.

کمیسسون مرکزی انتخابات روسیه نرخ مشارکت را بیش از ۶۵ درصد اعلام کرده است. حداقل میزان مشارکت برای رسمیت یافتن نتایج این همه‌پرسی ۵۰ درصد تعیین شده بود.

آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان در روسیه از یک «دروغ عظیم» سخن گفت و اعلام کرد که نتایج همه‌پرسی جعلی است و هیچ ربطی به نظر شهروندان واقعی روسیه ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان