پارلمان اروپا درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 14:00

پارلمان اروپا درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت

شماره: 16976
Aa Aa

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین دست کم ۱۳۶ نفر از جمله ۱۳ کودک جان خود را از دست داده‌اند| سوء قصد به جان زلنسکی توسط یک باند چچنی خنثی شد.

با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع؛
پارلمان اروپا درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت

پارلمان اروپا با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت.

به گزارش اسپادانا خبر، پیشتر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از اعضای اتحادیه اروپا خواسته بود تا از طریق یک رویه خاص با عضویت فوری کشورش در اتحادیه اروپا موافقت کنند.

شایان ذکر است این رأی گیری در مورد موافقت اتحادیه اروپا با آغاز روند پیوستن اوکراین به این اتحادیه است و احتمالاً پیوستن اوکراین به این اتحادیه بین یک تا ۵ سال طول خواهد کشید.

  •  

سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین دست کم ۱۳۶ نفر از جمله ۱۳ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

«لیز تروسل» سخنگوی کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری با اعلام این خبر افزود که ۴۰۰ غیرنظامی دیگر نیز در این مدت زخمی شدند که ۲۶ نفر از آنها کودک هستند.

وی گفت که اکثریت این تلفات ناشی از به کار بردن تسلیحات انفجاری از جمله خمپاره‌های سنگین، سیستم‌های راکت‌انداز و حملات هوایی است.

  •  

رئیس شورای امنیت ملی اوکراین اعلام کرد که عملیات سوء قصد به جان زلنسکی خنثی شد.

وی گفت که طرح ترور برای هدف قرار دادن ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور را ناکام گذاشته‌ایم و یک باند چچنی قصد اجرای عملیات ترور زلنسکی را داشتند که متلاشی شده است.

  •  

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با نیکولاس مادورو، همتای ونزویلایی خود اعلام کرد که اوکراین باید جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را به رسمیت بشناسد. بعد عملیات نظامی متوقف خواهد شد.

او گفت:

در صورتی که کی‌یف از غیرنظامیان در دونباس محافظت کرده و جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخته و حاکمیت روسیه را بر کریمه را تائید کند عملیات نظامی تمام می‌شود.

او گفته که هدف روسیه از این عملیات "غیرنظامی سازی" اوکراین است.

  •  

ایگور کوناشنکوف،سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

 

22

نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهر خرسون اوکراین را به دست گرفته اند. زیرساخت‌های عمرانی، تسهیلات پشتیبانی زندگی و حمل‌ و نقل شهری به صورت روزانه فعالیت می‌کنند. شهر کمبود مواد غذایی و کالاهای ضروری را تجربه نمی‌کند. مذاکرات بین فرماندهی روسیه، اداره شهر و منطقه برای رسیدگی به مسائل مربوط به حفظ عملکرد زیرساخت‌های اجتماعی، تضمین نظم و قانون و امنیت مردم ادامه دارد.

همزمان با هفتمین روز جنگ در اوکراین مقامات محلی شهر خارکیف اوکراین نیز اعلام کردند در گلوله‌باران این شهر توسط نیروهای روس ۲۱ نفر کشته و ۱۱ نفر مجروح شدند.

منابع خبری همچنین از مورد اصابت قرار گرفتن مرکز پلیس در شهر خارکیف خبر دادند. 

  •  

تلفات نظامیان و ملی گرایان اوکراین از آغاز عملیات ویژه نیروهای روسیه به ۲۸۷۰ نفر رسد.

ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت:
"در بین ملی گرایان و نیروهای مسلح اوکراین تلفات شامل بیش از ۲۸۷۰ کشته و تقریبا ۳۷۰۰ زخمی بوده است. بر اساس اطلاعات تایید شده تعداد نیروهای نظامی اوکراینی اسیرشده ۵۷۲ نفر است. متأسفانه در بین دوستان ما که در عملیات ویژه نظامی شرکت داشتند تلفاتی وجود داشت. ۴۹۸ نظامی روسی در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند. به خانواده های کشته شدگان کمک های لازم ارائه می شود. ۱۵۹۷ نفر از رفقای ما نیز زخمی شدند."

 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان